معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: 2 هزار نقطه حادثه‌ خیز در کشور وجود دارد که پنج درصد آن معادل ۹۵ نقطه حادثه‌خیز در گلستان قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۲۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴ 28 August 2023

به گزارش تابناک گلستان، سیدمهدی مهیائی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: استان گلستان به لحاظ دارا بودن نقاط حادثه‌خیز در کشور بعد از تهران رتبه دوم را دارد و این نشان‌دهنده عقب‌ماندگی تجمیعی در حوزه راه‌ها در گلستان است.

وی تصریح کرد: در سطح کشور ۲ هزار نقطه حادثه خیز وجود دارد که از این تعداد پنج درصد آن معادل ۹۵ نقطه حادثه‌خیز در استان گلستان قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان خاطرنشان‌کرد: در پایان دولت دوازدهم اعتبار حوزه راه‌ها در گلستان، ۱۴۵ میلیارد و ۹۹ میلیون تومان بود که این اعتبار در سال ۱۴۰۰ به ۳۹۶ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ با رشد پنج برابری نسبت به سال ۹۹ به ۸۶۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: در چهار ماه اول امسال مبلغ ۶۱۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های حوزه راه تعریف شده که تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان معادل ۵۰ درصد آن تخصیص یافته‌است.

مهیائی گفت: در هفته دولت امسال مبلغ یک هزار و ۳۷۳ میلیارد تومان برای پروژه‌های حوزه راه‌ها در نظر گرفته شده است که این پروژه‌ها بهره‌برداری می‌رسد و یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهدشد.

وی بیان‌کرد: همچنین طول روشنایی محور جاده‌ها از ۱۸۰ کیلومتر در دولت قبل به ۲۶۰ کیلومتر در دولت سیزدهم افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان ابراز کرد: راه روستایی ۲۰ روستای گلستان به طول ۱۵۰ کیلومتر به‌سازی و آسفالت شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به یک هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه تمام در این حوزه در دولت قبل یادآور شد: در آغاز دولت سیزدهم یک هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه تمام در حوزه راه‌ها در گلستان باقیمانده بود که بعد از گذشته دو سال از دولت سیزدهم این تعداد پروژه‌ها به ۸۰۰ پروژه کاهش پیدا کرده‌است.
منبع/فارس

برچسب ها: گلستان ، تصادف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار