هدف سفر مدیر کل کمیته امداد مازندران به مناطق محروم؛
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گفت: با عنایت به نگاه ویژه مدیر کل کمیته امداد به مناطق محروم با ضریب ۷ و ۸ و در جهت بر قراری عدالت اجتماعی و توزیع یکسان اعتبارات طی برنامه‌های مُدَوَّن و با هدف ایجاد "رونق اقتصادی" و همچنین "مهاجرت معکوس" به سمت روستاها و مناطق محروم به این مناطق سفر نمودیم.
کد خبر: ۱۱۲۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵ 28 August 2023

به گزارش تابناک مازندران، در پی سفر میثم معافی مدیر کل کمیته امداد استان مازندران به مناطق محروم اشکورات رامسر، سه هزار تنکابن و کجور نوشهر، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با ارائه گزارشی از این سفرها در حوزه اشتغال اظهار داشت: با عنایت به نگاه ویژه مدیر کل کمیته امداد به مناطق محروم با ضریب ۷ و ۸ و در جهت بر قراری عدالت اجتماعی و توزیع یکسان اعتبارات طی برنامه‌های مُدَوَّن و با هدف ایجاد "رونق اقتصادی" و همچنین "مهاجرت معکوس" به سمت روستاها و مناطق محروم به این مناطق سفر نمودیم.

 

ایجاد  

سید علی‌اصغر رضایی طالشی با اشاره به اینکه، در این مناطق با بررسی ظرفیت‌ها و امکانات به شناسایی فرصت‌ها پرداخته شد گفت: در هر سه منطقه به پرداخت تسهیلات اشتغال نگاه ویژه‌ای داشتیم و جمعا مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این مناطق در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه: با همکاری جهاد کشاورزی ، فرمانداری و بخشداری برای اجرای زنجیره ارزش فندق در منطقه اشکورات تلاش میکنیم تا ارزش ریالی آن افزایش یابد گفت: از تولید تا صنایع تبدیلی و فروش کمک خواهیم کرد تا علاوه بر مددجویان دیگر باغداران نیز سرمایه گذاری لازم را داشته باشند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران با توجه به طبیعت و موهبت های الهی این مناطق گفت: با پرداخت تسهیلات در بهسازی و توسعه فضاهای کنونی و بدون استفاده و تعمیر و بازسازی آنها و ارتباط با تور لیدرها در جهت توسعه گردشگری و بومگردی منطقه می توان با جذب گردشگر سبب رونق منطقه شد‌.

رضایی طالشی به رونق فرش‌بافی در منطقه کجور در گذشته اشاره کرد و گفت: با معرفی یک راهبر شغلی و سرمایه گذار در منطقه و آموزش بافندگان، شاهد رونق دوباره این هنر در کجور خواهیم بود.

وی بیان داشت: در آموزش های مهارتی و پایدار سازی با تعدادی از استارت‌آپ‌ها صحبت شده تا افرادی که در این مناطق سکونت دارند به صورت دور کاری شغل های را در قالب برنامه نویسی، گرافیک، موشن گرافیک، طراحی سایت و ... آموزش دیده و به صورت آزاد کاری بتوانند مشاغلی را برای خود ایجاد نمایند‌.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار