کد خبر: ۱۱۲۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵ 31 August 2023

به گزارش تابناک مازندران ، به درخواست بنیاد توسعه پایدار ایران صبح روز پنجشنبه نهم شهریور ۱۴۰۲، یک تیم خبرنگاری به همراه چند عضو هیات علمی دانشگاه و کنشگر محیط‌زیست وارد منطقه علم‌کوه در شهرستان کلاردشت شدند.

مدیرعامل بنیاد توسعه پایدار ایران در گفتگو با خبر مازندران گفت: در راستای اجرای پروژه ارزیابی پایداری زیستی در اکوسیستم منطقه علم‌کوه که در آن بنیاد جریان دارد در نظر است دیدگاه‌های تخصصی یک یخچال‌شناس، یک سیستم‌شناس و همچنین نظرات تجربی چند کنشگر محیط‌زیست در رابطه با ناپایداری زیستی در آن منطقه از طریق صداوسیما بازتاب داده شود.

دکتر برارپور تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که تیم خبرنگاری مورد اشاره در این رابطه دنبال می‌کند تصمیمات مبهم و نادرست مدیریتی است که در سطح محلی در شهرستان کلاردشت در ارتباط با تردد خودروهای شاسی‌بلند و چرای بی‌رویه دام در منطقه علم‌کوه گرفته شده که پیامدهای اجتماعی، محیط‌زیستی و سیاسی را در پی داشته است.

وی تاکید کرد: در عرصه مدیریت و تصمیم‌گیری، پیامدهای نامنظور و نامنتظر زمانی بروز پیدا می‌کنند که مدیران بجای تمرکز بر ریشه‌های مشکلات، بر نشانه‌های آنها متمرکز شوند.

مدیرعامل بنیاد توسعه پایدار ایران افزود: یک تیم دانشگاهی بر پایه نظریه‌ای علمی موسوم به اصل پیش‌پاافتادگی، در حال بررسی پیامدهای ناشی از تصمیمات مدیریتی اشاره شده در شهرستان کلاردشت است. بر پایه اصل پیش‌پا افتادگی؛ مدیران بجای پرداختن به مسایل پیچیده و اساسیِ جامعه تحت مدیریت‌شان همچون معیشت مردم، به برجسته‌سازی امورات پیش‌پا افتاده‌ای می‌پردازند که اساسا در حیطه مسئولیتی آنها قرار ندارد! در علم مدیریت، اصل پیش‌پاافتادگی به قانون علاقه به چرندیات نیز معروف است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار