مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: با هدف توانمندسازی، کودکان کار به گروهای هدف آموزش فنی و حرفه‌ای این استان افزوده شدند.
کد خبر: ۱۱۲۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶ 01 September 2023

به گزارش تابناک زنجان، محمدرضا انصاری روز جمعه افزود: بر همین اساس طی پنج ماهه نخست امسال ۳۸۴ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌‎ای به کودکان کار ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح کودکان کار که بدون مهارت آموزی با مشاغل کاذب نان آور خانواده خود هستند، آموزش‌های لازم را سپری کردند، گفت: مهارت آموزی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد نقش موثر و بی بدیل دارد.

انصاری گفت: دوخت سنتی، برق خودرو، برقکاری، قالیبافی، صنایع چرم، خیاطی و کامپیوتر از رشته‌های آموزشی این اداره کل برای کودکان خیابانی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان همچنین از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به آسیب دیدگان اجتماعی خبر داد و افزود: در پنج ماهه نخست امسال ۷۱ هزار و ۳۴۶ نفر ساعت آموزش به اسیب دیدگان اجتماعی ارائه شد.

وی تصریح کرد: به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی برگزاری دوره‌‎های مهارت آموزی برای ساکنان مناطق حاشیه‌ای و سکونت‌گاه‎های غیر رسمی، به طور جدی در دستور کار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قرار گرفته است.

انصاری گفت: توانمندسازی اقشار آسیب پذیر و یا در معرض آسیب‌های اجتماعی از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، افزایش مهارت نیروی انسانی ساکن در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی و تحقق سند ملی توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی از اهداف مهم این آموزش‌هاست.

وی با اشاره به اقدامات فنی و حرفه‌ای برای تبیین و اشاعه فرهنگ مهارت آموزی و کارآفرینی در راستای تثبیت موقعیت‌های شغلی فراگیران افزود: کسب مهارت‌های شغلی گامی موثر در توانمندسازی خانواده‌های آسیب دیده است که امیدواریم با رسیدن به آن بتوانیم زمینه کاهش آسیب را در جامعه فراهم کنیم.
منبع/ایرنا

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار