مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: پروژه سببی نسبی ثبت احوال این استان در زمان حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۱۱۲۴۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷ 01 September 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از ایرنا، مهدی ژاله چیان افزود: پروژه سببی نسبی ثبت احوال یکی از سامانه‌های به روز سازمان است که در قالب خدمات غیرحضوری و الکترونیکی در بستر وب و حتی گوشی‌های همراه قابل مشاهده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های این سامانه الکترونیکی اظهار داشت: در قالب دسترسی به این سامانه می‌توان به اطلاعات خانوار دست یافت و مشخصات پدر و مادر، همسر و فرزندان را مشاهده کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه پروژه سببی و نسبی یک طرح زیربنایی در کشور است که کمک شایانی به پدافند غیرعامل خواهد کرد، ابراز امیدواری کرد: طی ماه‌های آینده اطلاعات همه خانوار‌های زنجانی در این سامانه وارد شود.

ژاله‌چیان گفت: از اهداف راه اندازی این سامانه می‌توان به کاهش مراجعات، ارائه خدمات امن و راحت، تسریع در ارائه خدمات، افزایش کیفیت کمی و کیفی، ارائه خدمات گسترده به عموم مردم، ارائه خدمات به صورت غیرحضوری، سرعت در ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن، تعامل بیشتر، افزایش امنیت در ارائه خدمات، کاهش هزینه و مقابله با مفاسد حضوری اشاره کرد.

با بیان اینکه الکترونیکی کردن خدمات سازمان ثبت احوال از مهمترین اهداف این سازمان است، اضافه کرد: با فناوری‌های جدید مردم برای دریافت خدمات، نیاز کمتری به مراجعه حضوری خواهند داشت و بخش عظیمی از خدمات به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، طبق آخرین سرشماری جمعیت استان زنجان بیش حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است و در چهارماهه نخست امسال چهار هزار و ۴۸۶ واقعه ولادت، یک هزار و ۷۳۷ واقعه وفات، سه هزار و یک واقعه ازدواج و ۷۵۰ واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار