کد خبر: ۱۱۲۴۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷ 02 September 2023

اختصاصی هما خوزستان
افشار پرویزی بابادی


موج برگشت زائران اربعین حسینی پس از زیارت عتبات عالیات و شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین شدت گرفته است گذرگاه‌های مرزی استان خوزستان شامل پایانه مرزی چذابه و شلمچه شاهد حضور زائران از سفر زیارتی هستند امسال با توجه به گرمای هوا و افزایش حضور زائران برای سفر به کشور عراق و زیارت کربلای معلی و نجف اشرف از آنها خواسته شد تا پس از زیارت امامین سریعا به کشور بازگردند.

با بازگشت زائران امکان خدمات رسانی به دیگر زوار راحت‌تر انجام می‌شود و از آنجایی که کشور عراق و شهرهای زیارتی نجف، کربلا وسامرا جوابگوی حضور میلیونی زائران اربعین حسینی از سراسر جهان نیست بهتر است جهت انجام زیارتی آسان برای خود و دیگران پس از اقامت کوتاه در شهرهای زیارتی به کشور خود بازگردند‌

در این کار روند خدمات رسانی به آسانی انجام می‌شود و زائران با ازدحام و شلوغی در حرم‌های مطهر، اماکن مذهبی ، گذرگاه‌های مرزی یا مواکب خدمات رسانی روبرو نمی‌شوند. و زائران بیشتری می توانند از مرزهای کشور به کربلا سفر کنند هدف زیارت امام حسین علیه السلام است.

دستگاه‌های متولی و ادارات، دانشگاه علوم پزشکی ،بهداشت، هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و دیگر نهادها در میدان خدمت رسانی به زائران حسینی هستند روند خدمات رسانی به زائران در گذرگاه‌های مرزی تا بازگشت آخرین زائر از کربلای معلی ادامه دارد تلاش جهت داشتن سفر ایمن و آسوده برای زائران اولویت همه نهادها در این زمینه است.

مواکب مملو از عاشقان خدمت و شیفتگان زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که از اقصی نقاط کشور جهت خدمات رسانی راهی خوزستان شدند تا در آجر این کار عظیم و همایش جهانی شرکت کرده و از دریای محبت اهل بیت بی نصیب نمانند.

همچنین به زائران توصیه شده است که زمان بازگشت خود را در ساعات پایانی از روز و یا شب قرار دهند تا با گرمای هوا و معطلی در مرزها مواجهه نشوند همچنین خواسته شده زائران استراحت کافی را در مواکب داشته باشند و هنگام رانندگی از شتاب پرهیز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار