رئیس ستاد اربعین کشور گفت: هم اکنون ترافیک در مرزهای کشور روان است و جاده‌ها هیچ مشکل ترافیکی ندارند.
کد خبر: ۱۱۲۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴ 02 September 2023

سید مجید میراحمدی، امروز، ۱۱ شهریورماه در خصوص آخرین آمار خروج زائران از مرزهای ایران و ورود آن‌ها به خاک عراق گفت: تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از مرز خارج و حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زائر به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد شده‌اند.

وی افزود: با همکاری عزیزان زائر امسال یک تحول در حمل و نقل صورت گرفت به گونه‌ای که هیچ زائر و مسافری برای مراجعه به مرزها با مشکل مواجه نبود. چون ما توصیه کردیم کسانی که می‌توانند از خودروی شخصی استفاده کنند با انجام نذر سفر، زائران را با خودشان بیاورند.

رئیس ستاد اربعین کشور گفت: اگر افراد به پایانه‌های مسافربری مراجعه کنند، بلیت برای آمدن به مرزها وجود دارد که این یک اتفاق بسیار خوب است.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های ما و مسئولان در سطوح مختلف این است که زائران در برگشت با ماندگاری مواجه نشوند و تاکید ما این است که با توجه به اینکه بخش اعظمی از زائران با خودروهای شخصی آمده‌اند، در برگشت ظرفیت خود را کامل کنند. این اقدام بسیار مقدس، پُرفضیلت و ثواب بزرگی دارد تا ان‌شاءالله پرونده نورانی خود را در راهپیمایی جهانی اربعین حسینی کامل کنند.

میر احمدی با اشاره به اینکه هم اکنون ترافیک در مرزهای کشور روان است و جاده‌ها هیچ مشکل ترافیکی ندارند، گفت:برای کسانی که قصد شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را دارند شرایط کاملاً مهیا است.

وی اضافه کرد: زائران حتماً تا قبل از روز اربعین به میهن بازگردند و مدت ماندگاری را به خصوص در کربلا به دلیل شلوغی جمعیت کوتاه کنند.

رئیس ستاد اربعین کشور با تاکید بر اینکه زائران حین بازگشت با خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند، گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل تصادفات سال گذشته کارشناسان بخش اعظمی از تصادفات را ناشی از خستگی و خواب آلودگی اعلام کردند.

وی افزود: به حمدالله ماموران پلیس در کنار دیگر دستگاه‌ها و نهادها همه با عشق، علاقه و داوطلبانه در این راهپیمایی عظیم اربعین حسینی برای خدمت رسانی حضور دارند.

میراحمدی در خصوص تلاش پلیس و سایر نهادها در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: همه اشتیاق این را دارند که خدمت بیشتری به زائران ارائه دهند و هیچ کس احساس نمی‌کند که یک ماموریت تحمیلی و خسته کننده‌ای را دارد انجام می‌دهد و لحظه لحظه خدمتگزاری را برای خود عبادت می‌داند.

رئیس ستاد اربعین کشور خاطرنشان کرد: قدردان زحمات همه خدمتگزاران زائران هستم و دست یکایک ماموران پلیس و سایر دستگاه‌ها و نهادهای را می‌بوسم.

منبع/ایسنا

برچسب ها: اربعین ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار