کد خبر: ۱۱۲۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۹ 03 September 2023

این روزها که حال و هوای عشق به امام حسین (ع) در دل ها موج می زند و زائران حرم یار با پای دل مسیرهای طولانی را می پیمایند تا خود را به خیل عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) برسانند و به زیارت آقا مشرف شوند، هستند کسانی که با شوق خدمت عاشقانه در موکب های پذیرایی در مسیرهای تردد زائران خدمت می کنند.اربعین، حال و هوای عاشقی

به گزارش تابناک همدان - ملایر عاشقان امام حسین(ع) با اجتماع در موکب ها آمده اند تا بگویند شوق خدمت به یار فقط در مشرف شدن به کربلا نیست، بلکه می شود این ارادت را با خدمت به زائران نشان داد و از این ایام به این طریق سیر و سلوک معنوی کسب کرد، با عاشقان یار همراه شد و با خدمت به آنان دل خود را تسکین داد و اینگونه عشق را معنی کرد.

آری دلدادگان حسین بن علی(ع) این روزها در جای جای شهرستان ملایر و به ویژه در مسیر تردد زائران کوی یار سر از پا نشناخته آمده اند تا ارادت خود را در قالب خدمت به زائران نشان دهند و در این مسیر از هرچه دارند چه کمک مادی و چه حضور شبانه روزی دریغ نمی کنند.

عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در شهرستان ملایر هر ساله با برپایی موکب فاطمه الزهرا (س) در مسیر تردد زائران شوق خدمت به آستان حضرت دوست را بخوبی معنا کرده و با خلوص نیت هر آنچه در طبق اخلاص دارند، تقدیم زائران کرده و از زائران پذیرایی می کنند.

خادمان ملایری در موکب های خدمت به زائران، عشق و دلدادگی را معنا کرده و با شور و شوقی وصف ناپذیر در خدمت به پیروان راستین حسین بی علی(ع) قامت برافراشته و ارادت خود را نشان می دهند.

آنچه در این بین بسیار جذاب و دیدنی است حضور قشر مختلف مردمی است که به عشق آقا در موکب ها حاضر شده اند تا از قافله دلدادگی عقب نمانند و بگویند عشق به امام حسین (ع) پیرو جوان نمی شناسد و خون حسین(ع) برای همیشه منادی حق است و هر روز و هر سال خیل عاشقانش بیشتر می شود.

خدمت شبانه روزی موکب فاطمه الزهرا (س) ملایر به زائران

"جعفرحیدری "دبیر اجرائی موکب حضرت فاطمه الزهرا (س) در گفتگو با خبرنگار تابناک همدان در ملایر از آغاز به کار موکب خبر داد و گفت : موکب حضرت فاطمه الزهرا (س) ملایر همچون سالهای گذشته با توجه به زیرساختهای پیش بینی شده قادر به تهیه و توزیع بیش از۵ هزار پرس غذای گرم در وعده های ناهار و شام می باشد مضاف براینکه صبحانه و میان وعده هم تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد : این موکب برای اسکان بیش از ۵۰۰ نفر درحسینیه موکب و دانشگاه ملی آمادگی دارد ، این حجم ازاسکان در صورت عادی است و درصورت اضطرار و افزایش زائر پیش بینی پذیرش تعداد بیشتری از زوار حسینی شده است.

حیدری از دیگرخدمات قابل ارائه به زائران به وجود پزشک ، نیروی انتظامی ، امدادگر ،حمام ،امدادخودرو ،پاسخگویی به سؤالات شرعی، نام برد و بیان کرد :تمام تلاش خادمین موکب این است که زائران سیدالشهدا با خاطری آسوده ادامه سفر بدهند.

موکب حضرت فاطمه‌الزهرا (س) یکی از بزرگترین موکب‌های غرب کشور است که در کیلومتر ۳ محور ملایر به اراک، ورودی بهشت هاجر برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی(ع) برپا شده است .

 قنائی ، خبرنگار تابناک در ملایر

اربعین و حال و هوای عاشقیاربعین و حال و هوای عاشقیاربعین و حال و هوای عاشقی

اربعین و حال و هوای عاشقی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار