مدیرکل راه‌ و شهرسازی گلستان گفت: تعداد ۵۰۰ خانواده دارای سه فرزند به بالای مشمول طرح جوانی جمعیت شدند و به این خانواده زمین رایگان با اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان اهدا شد.
کد خبر: ۱۱۲۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹ 03 September 2023

به گزارش تابناک گلستان و به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی ملک ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۵۰۰ خانواده گلستانی که دارای سه فرزند به بالا هستند مشمول طرح جوانی جمعیت شده و زمین رایگان برای آن‌ها تامین و اهدا شده است.

وی تصریح‌کرد: این خانواده‌های مشمول در شهر‌های قرق، جلین، گرگان، بندرترکمن و کلاله قرار دارند و اراضی اهدا شده به این خانواده‌ها بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خاطرنشان‌کرد: در گلستان از خانواده‌های دارای ۶ فرزند تا چهار فرزند آغاز شده و به هر خانواده زمین به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اهدا می‌شود.

وی در خصوص مشاورین املاک بیان کرد: از خردادماه امسال طرح بازدید و ارزیابی مشاورین املاک در دستور کار قرارگرفت و در حال حاضر ۳ هزار و ۴۵۱ واحد صنفی مشاورین املاک در استان گلستان ثبت شدند که از این تعداد ۳ هزار و ۱۳۶ واحد صنفی دارای پروانه هستند.

ملک گفت: در این مدت یک هزار و ۲۳۰ مورد بازدید از این واحد‌های صنفی به عمل آمده و ۱۳۹ واحد صنفی مشاور املاک متخلف که فاقد پروانه کسب بوده و یا پروانه کسب آن‌ها منقضی شده بود پلمب شدند.



جریمه ۶۰۰ میلیون تومانی برای یک واحد صنفی مشاور املاک

وی بیان‌کرد: تنها یک واحد صنفی متخلف در گرگان مشمول ۶۰۰ میلیون تومان جریمه شده است و بازدید از مشاورین املاک شهرستان از هفته آینده با قوت و شدت آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ابراز کرد: ۳ هزار هکتار از اراضی استان گلستان جزو بافت فرسوده است که در ۲۰ شهر واقع شده و به لحاظ اینکه کالبد فرسوده دارد و در حوادث طبیعی باعث خسارت‌های مالی و جانی خواهد شد می‌بایست مورد توجه قرار گرفته و به‌سازی و نوسازی شود.

وی ادامه داد: دولت بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه را برای تشویق مالکان در این بافت ابلاغ کرده تا بتوانند نسبت به به‌سازی و نوسازی واحد‌های مسکونی خود اقدام کنند.

ملک خاطرنشان‌کرد: در بهره‌برداری از ۲ هزارو ۸۵۴ واحد مسکونی متمرکز با حضور رئیس‌جمهور و وزیر را‌ه و شهرسازی بصورت ویدئو کنفرانس، تعداد ۷۶۰ واحد مسکونی نوسازی شده در بافت فرسوده نیز در این افتتاحیه مورد بهره‌برداری قرارگرفت.

وی یادآور شد: اداره کل راه و شهرسازی متعهد است در طول چهار سال تعداد ۱۱هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی واقع در بافت فرسوده را به‌سازی و نوسازی کند که تاکنون ۳ هزار و ۴۰۰ پروانه ساخت برای این واحد‌ها صادر شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این رقم به ۶ هزار واحد مسکونی برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان بیان‌کرد: تاکنون ۲۷۵ هکتار از اراضی استان گلستان در طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته و سند آن‌ها به نام سازمان ملی مسکن درآمده و ۳۷۰ هکتار نیز در قالب اراضی توافقی شناسایی شده که بزودی در مالکیت سازمان ملی قرار می‌گیرد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار