مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: پیشرفت فیزیکی طرح آبرسانی به شهرهای نمین، عنبران و پنج روستای مجتمع به 50 درصد رسید.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷ 04 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای اردبیل، علی حیدری اظهار کرد: طرح آبرسانی نمین و عنبران با هدف تامین آب شرب مطمئن و پایدار شهر‌های نمین و عنبران و پنج روستای مجتمع وحدت (روستا‌های گلشن، جید، میناباد، میرزانق و عنبران علیا) با تامین نیاز آبی ۱۶۷ لیتر در ثانیه تا افق ۱۴۲۵ به طول ۲۵ کیلومتر در حال اجرا است.

وی افزود: طرح آبرسانی نمین و عنبران شامل ۲ ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۶۷ لیتر در ثانیه در روستای گللو و ۷۰ لیتر درثانیه در سه راهی عنبران و ۲۵ کیلومتر خط انتقال از روستای گللو تا مخازن انتهای شهر عنبران و اجرای مخازن ۲۹۰۰ متر مکعبی بوده که شامل مخزن ۵۰۰ متر مکعب در روستای گللو، مخزن ۴۰۰ متر مکعب و ۲هزار متر مکعبی در سه راهی عنبران است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: تمام تلاش شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل این است که با ادامه تخصیص اعتبار مالی مناسب از جمله دریافت اعتبار مالی بیشتر از طرح ملی شهر‌های دارای تنش آبی و تخصیص اعتبار مالی مورد نیاز از اعتبارات استانی بتوان بخش‌های متعدد طرح آبرسانی نمین و عنبران را اجرا و تکمیل کرد.

حیدری گفت: طرح سد عنبران از دیگر پروژ‌های آبی شهرستان نمین است که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۹ شروع و تا قبل از دولت سیزدهم تنها ۴۰ درصد پیشرفت داشت که با همت جهادی و کار شبانه‌روزی در فروردین ماه سال‌جاری و تنها در عرض یکسال با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت توانستیم به مرحله پیش‌آبگیری برسانیم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار