مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از اعزام حدود ۱۵۷۰۰ زائر از استان برای زیارت اربعین به کربلای معلی خبر داد و گفت: این آمار نسبت به مشابه سال گذشته، ۴۳ درصد افزایش داشته‌ است.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷ 04 September 2023

به گزارش تابناک قزوین، جواد حق لطفی تشریح آخرین وضعیت رفت و برگشت زائرین از استان قزوین به کربلای معلی پرداخت و اظهار کرد: از اجرای طرح اربعین که از ۱۵ مرداد امسال آغاز شده تا ساعت ۱۲ شب گذشته حدود ۱۵۷۰۰ نفر از زائرین با ناوگان عمومی به کربلای معلی اعزام شده‌اند که نسبت به مشابه سال گذشته، ۴۳ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه برای طرح جابجایی زائرین اربعین ۹۰ دستگاه اتوبوس در نظر گرفته بودیم، افزود: زائرین در بازه زمانی دو هفته‌ای به کربلا می‌روند و در بازه یک هفته‌ای باز می‌گردند که تقاضا برای موج بازگشت دو برابر نسبت به زمان رفت است و از روز گذشته ۱۰ دستگاه اتوبوس بر تعداد ناوگان حمل و نقل افزوده شده و تعداد آن‌ها به ۱۰۰ دستگاه رسیده و ۲۴ ساعته فعالیت دارند.

مدیرکل حمل و نقل راهداری استان قزوین ادامه داد: با توجه به موج بازگشت زائرین از کربلای معلی ناچار شده‌ایم از سایر خطوط از مبدا قزوین بکاهیم و یا متوقف کنیم که از مردم متقاضی سایر خطوط استان قزوین عذرخواهی می‌کنیم.

حق لطفی تاکید کرد: زائرین اربعین به لحاظ زمانی باید مدیریت لازم را داشته باشند و بازگشت خود را به روز اربعین موکول نکنند بلکه روز قبل از اربعین و یک یا دو روز بعد از اربعین برای بازگشت از مهران به قزوین اقدام کنند.

وی با اشاره به مطرح شدن «طرح نذر جابجایی زائر» و اطلاع رسانی برای اجرای این طرح از سوی راهداران در مرز مهران توضیح داد: برای اجرای این طرح، برنامه ریزی و تبلیغات خواهیم کرد و زائرین استان قزوین برای بازگشت از مهران می‌توانند در قالب نذر اگر در خودرو جای خالی داشته باشند تعدادی از زائرین را به استان منتقل کنند و در ثواب انتقال زائرین شریک شوند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار