مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: يكي از مهمترین خصوصيات دولت فعلي اعتماد به توان نيروهاي داخلي است و در صنعت نفت اين مهم اثبات شد كه با اعتماد به متخصصين جهادگر مي‌توان تحريم ها را شکست داد.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸ 04 September 2023

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نفت‌خیز، مهندس علیرضا دانشی بعد از‌ظهر روز یکشنبه ۱۲ شهریورماه، در مراسم بهره‌برداری از طرح توسعه میدان کبود در سالن اجتماعات سد کرخه اندیمشک، ضمن تقدیر از تلاش همه کارکنان صنعت نفت جنوب گفت: از ابتدای شکل‌گیری دولت سیزدهم، نگاه جدیدی در کشور حاکم شد و آن تلاش براي ایجاد تغییر به نفع کشور و با اتکا به ظرفيت‌هاي سرزميني است.

وی افزود: در مناطق نفتخيز جنوب با تسريع در برنامه ريزي‌هاي بلند مدت و استراتژيك به موفقيت‌هاي جديدي دست يافتيم و در حال تكميل بخش عمده اي از پروژه هاي معوق هستيم .

به عنوان مثال برخی از پروژه‌های توسعه‌اي كه متوقف شده بودند به خصوص میادین کمتر توسعه یافته، در دستور كار جهت راه اندازي و تكميل قرار گرفت.

وی ادامه داد: میدان کبود با دارا بودن دو مخزن بنگستان و آسماری، از جمله میادین کمتر توسعه یافته بوده، که با همكاري پیمانکار داخلی و همچنین تأمين تجهیزات ايراني و در قالب این طرح، حفر ۶ حلقه چاه جدیددر دستور کار قرار گرفت که ۵ حلقه آن عملیاتی شده است و امروز به يمن اين تلاش ها و مجاهدت‌هاي همه عزيزان شاهد بهره‌برداری از آن‌ها هستیم.

این مقام ارشد صنعت نفت جنوب در خصوص محسنات طرح توسعه میدان کبود اذعان داشت: از خصوصيات نفت میدان کبود، به سبك بودن و کیفیت مرغوب آن مي‌توان اشاره كرد كه در هر دو مخزن اين خصوصيت صدق مي‌كند و براي تكميل زنجيره ارزش در فرآيند‌هاي پتروشيمي هزينه هاي اقتصادي را به مراتب كمتر مي‌كند.

وی در ادامه بیان نکات مثبت طرح توسعه میدان کبود گفت: توجه به ميادين کمتر توسعه یافته و شناخت دقیق‌تر میادین، مخازن و چاه‌های نفت، باالفعل شدن ظرفيت‌هاي انساني- ايراني و تأمين حدود ۹۹.۵ درصد از تولیدات داخلی از مميزات ويژه اين طرح مي‌باشد.

مهندس دانشی میزان سرمایه‌گذاری در طرح توسعه میدان کبود را ۷۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: در سال گذشته برای اولین بار مزایده گازهای جمع‌آوری شده در سطح مناطق نفت‌خیز جنوب را برگزار كرديم که با موفقيت اين الگو، براي میدان کبود نیز از اکنون جهت جمع‌آوری گازهای همراه نفت برنامه ريزي لازم صورت مي‌پذيرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار