رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به آغاز موج بازگشت زائران اربعین حسینی(ع)، گفت: پیش‌بینی می‌شود موج بازگشت زائران تا روز جمعه ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۲۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ 05 September 2023

سرهنگ سعید رحیمی با اشاره به آغاز بازگشت زائران اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: موج بازگشت زائران اربعین حسینی (ع) از دو روز پیش آغاز شده است. با توجه به گرمای هوا تا بعد از ظهر وضعیت ورود زائران مدیریت شده است اما انتظار می‌رود از بعد از ظهر امروز و امشب وضعیت ورود زائران به مرز ایران بسیار سرعت بگیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ترافیک در محورهای خوزستان روان است و مشکلی در جاده‌ها نداریم، افزود: به نظر می‌رسد موج بازگشت زائران اربعین حسینی(ع) تا روز جمعه ادامه داشته باشد اما فراوانی آن در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه است.

رئیس پلیس راه خوزستان با ابراز نگرانی از وضعیت حوادث واژگونی گفت: بیشترین چالشی که با آن مواجه هستیم بحث واژگونی‌های ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی است.

رحیمی بیان کرد: زائران اربعین حسینی(ع) بعد از سفر معنوی خود، به محض ورود به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران سوار خودرو می‌شوند و به دل جاده می‌زنند؛ طبیعتا خستگی راه و پیاده‌روی اربعین، در این زمینه تاثیرگذار است و منجر به وقوع حادثه می‌شود.

وی افزود: توصیه می‌شود زائران اربعین حسینی(ع) به محض ورود به کشور استراحت کنند و بعد با رعایت سرعت مطمئنه رانندگی کنند تا بتوانند خودرو را کنترل کنند و دچار حادثه نشوند که در دو سه روز آینده باید این موضوع مدیریت شود.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: از ابتدای آغاز طرح اربعین حسینی(ع) پلیس راه خوزستان در حالت آماده‌باش صددرصد قرار گرفته است و تا دو روز بعد از اربعین حسینی(ع) این آماده‌باش ادامه دارد. البته بعد از این مدت باید وضعیت ورودی زائران و جاده‌ها بررسی شود و در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود.

رحیمی عنوان کرد: همچنین از سایر سازمان‌ها و نهادهای خدمات‌رسان مانند اورژانس، هلال احمر، راهداری و آتش‌نشانی خواستیم آماده‌باش خود را به صورت صددرصد اجرا کنند و کنار عوامل پلیس راه قرار بگیرند.

وی بیان کرد: در مبادی خروجی شهرها هم اجرای طرح توقف و حرکت در حال انجام است که در کاهش خستگی رانندگان موثر است. با این کار رانندگان در کنار مواکب پیاده می‌شوند و استراحت کوتاهی خواهند داشت تا با تجدید قوا به دل جاده بزنند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار