تابناک هرمزگان- یادداشت-سیروان کوهی
کد خبر: ۱۱۲۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵ 05 September 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// حسین بن علی و ۷۱ نفر از یارانش در سال ۶۱ در جنگ کربلا توسط سپاه عبید الله بن زیاد به به شهادت رسیدند. اربعین بزرگترین پیاده‌روی جهان است که رکوردی بیش از ۴۵ میلیون نفر زائر به شهر کربلا دراین روز ثبت شده‌است.

زیارت اربعین تنها دربارهٔ حسین بن علی وارد شده و هیچ پیشینه‌ای را نمی‌توان برای اربعین و اعمال مربوط به این روز تا پیش از حادثه عاشورا تصدیق کرد و این ویژگی و امتیاز، تنها برای حسین بن علی دانسته شده‌است. در تقویم رسمی ایران این روز تعطیل می‌باشد.

در هر چیزی معنویت بزرگ ترین معنا را دارد ؛ اربعین واژه ای است که  ریشه زده در خاک های معنویت سالیان سال تازه مانده است.
آنچه در اربعین و پیاده روی آن رخ می دهد درسی بزرگ به بشریت بوده و هست درسی که اگر سالیان سال در کلاس درس می آموختند این گونه تاثیر گذار نبود .

در صورتی که جهان امروزی در صدد کمرنگ شدن ارزش های اخلاقی است امام حسین (ع) مدت ها پیش این باور را که ارزش های اخلاقی چون ایثار و گذشت می توانند جان مایه ی حرکات اجتماعی قرار گیرند را به جهانیان بخشید.

امام حسین و اربعین به ما  و آیندگان می آموزند که اگر انسان برای مدیریت زندگی خود به اخلاقیاتی همچون گذشت و انفاق و ایثار بی توجه باشد جامعه دچار فروپاشی می شود و هر ساله مردم برای زنده نگه داشتن این ایثار و فداکاری کیلومتر ها و با پای پیاده به دیدار و تجدید بیعت با امام فداکاری ها می‌شتابند.
حضور زائران در این مسیر شیرین و دلچسب است چراکه در این مسیر خواسته هایش که چیزی جز همبستگی و وابستگی عقلانی_عاطفی نیست را می‌یابد

 راه رسیدن به تعالی هرچه بیشتر، که با از خودگذشتگی انسان های شجاعی که جانشان را فدای باز ماندن این مسیر کردند به روی دوستداران امام برای حضور در این جنبش عظیم انسانی باز است و این راه همچون دروازه ای به بهشت رو به همه انسان های این کره خاکی با هر ملیت، نژاد و زبانی که قدم در این مسیر برای اعتراض به نژاد پرستی ها در پرتوی تمدن اسلامی میگذارند گشوده شده است .

مردمی که با عشق با پای پیاده قدم در خاک کربلا گذاشته و این مسیر را در راه زنده نگه داشتن این معنویت طی می‌کنند
کسانی که بدون در نظر گرفتن مشکلات جسمی این مسیر را هم قدم با خویشاوندان و فرزندانشان طی می‌کنند و فرزندانی که پدر و مادرانشان را بر دوش خود حمل کرده و پدر و مادرانی که نوزادان و کودکان خردسال خود را در آغوش گرفته و راه و رسم عشق را ابدی نگه میدارند .

چه خوب است که ما هم به نوبه خود سهیم باشیم در مستحکم نگه داشتن این راه و رسم که ریشه های آن بنیان زندگی بشریت است.

انتهای پیام//

برچسب ها: اربعین ، سیروان کوهی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار