خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: هشت هزار میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری فاز دوم تصفیه خانه آب شرب شهر خرم آباد نیاز است.
کد خبر: ۱۱۲۵۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ 07 September 2023

به گزارش تابناک لرستان، یاسر اکبریان اظهار کرد: با توجه به دغدغه کدورت آب آشامیدنی شهر خرم آباد که تابستان امسال نیز مردم را با مشکلاتی مواجه کرد، طرح ارتقای ظرفیت تصفیه خانه شهر و اجرای فاز دوم آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: تابستان امسال در مقاطعی، شبکه آب شرب در خرم آباد کدر شد که به منظور رفاه حال شهروندان و بهبود کیفیت آب، ظرفیت ۷۵ هزار متر مکعبی تصفیه خانه در هر شبانه روز به ۹۰هزار مترمکعب افزایش یافت.

اکبریان با بیان اینکه لرستان دارای ۶۰۰ هزار مشترک آب در بخش شهری و روستایی است عنوان کرد: هم اکنون حدود ۵۰ درصد آب شرب شهر خرم آباد از طریق چشمه تامین می‌شود که با ایجاد تصفیه خانه شماره ۲ شهر، این مشکل رفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به اینکه هیچ یک از شهر‌های استان منابع پایدار تامین آب ندارند اضافه کرد: سد "مخملکوه" مکمل تصفیه خانه آب شهر خرم آباد است که در حال حاضر عملیات اجرایی آن کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت دارد.

به گفته اکبریان نیاز آب مصرفی شهر خرم‌آباد ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است که حدود ۶۰ درصد از آن معادل یکهزار و ۳۲۰ لیتر از چشمه‌های گلستان، گرداب و مطهری تامین می‌شود از طرفی ۴۰ درصد شبکه آب شهری لرستان فرسوده و برای بهسازی هر متر از این شبکه ۱۲ میلیارد ریال نیاز است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار