دادستان عمومی و انقلاب بندرامام خمینی (ره) گفت: مظنون اصلی تیراندازی و سه نفر از صاحبان مراسم عزاداری در بندر امام خمینی (ره) که منجر به کشته شدن مداح این مراسم شده بود، بازداشت شدند.
کد خبر: ۱۱۲۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱ 10 September 2023

به نقل از دادگستری خوزستان ، محمدرضا جعفری‌اصل در این خصوص بیان کرد: شامگاه شنبه هفته جاری در پی تیراندازی هوایی در یک مراسم عزاداری، مداح مراسم که مشغول انجام مداحی بود، مورد اصابت قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: پس از اطلاع از این حادثه، بلافاصله دستورات قضایی لازم صادر و با رصد اطلاعاتی و تلاش مامورین فراجا سه نفر از عوامل برگزارکننده مراسم که جهت عدم تیراندازی در مراسم تعهد داده بودند بازداشت و مظنون اصلی این تیراندازی نیز شناسایی و دستگیر شد.

جعفری‌اصل گفت: پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شده و سایر عوامل مرتبط با حادثه نیز تحت تعقیب قضایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه خط قرمز دستگاه قضایی، حفظ امنیت و برخورد با مجرمین است و مطابق قانون مجازات سنگینی برای افراد هنجارشکن و مخل نظم و آرامش عمومی اعمال می‌شود تاکید کرد: از مردم درخواست داریم تا با کنار گذاشت این رسم اشتباه، ضمن حفظ جان خود و اطرافیان، به ارتقای امنیت جامعه کمک کنند.

به گزارش ایرنا، مسئولان، بزرگان و ریش سفیدان و دستگاه قضا برای جلوگیری از انجام رسم غلط تیراندازی در مراسم عزا و عروسی در استان طی سال‌های اخیر نشست‌ها و پویش‌های مختلفی را برگزار کردند اما همچنان در برخی مراسم این رسم انجام می‌شود که باعث مصدوم شدن و یا مرگ افراد زیادی شده است.

 

برچسب ها: دادگستری ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار