کد خبر: ۱۱۲۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶ 10 September 2023

به گزارش تابناک مازندران ، در خبرهای امروز از قول مدیرکل محترم دادگستری مازندران خبری منتشر شد که به ظاهر بسیار خوشحال کننده اما در باطن نگرانی بس عمیقی با خود به دنبال دارد و آن خبر اینکه: ۱۲ کانون تبلیغ فرقه ضاله بهائیت در بابل پلمب شد.

براستی بابل را چه شده و مسئولین فرهنگی این شهرستان در دهه های اخیر مشغول چه کاری بوده و هستند که کار این شهر به اینجا کشیده شده است؟!

حقیقتاً چه عواملی سبب شد تا در سالی که قرار است "همایش ملی بابل شهر دارالمومنین" در این شهرستان برگزار شود فرقه ضاله بهائیت اینگونه جرات یافته تا در شهر عالمان شهیری همچون ملانصیرا، سعیدالعلما، ملامحمد اشرفی، شیخ کبیر، شیخ علی علام حائری، ملامحمدصالح علامه حائری، شیخ مهدی امامی مازندرانی و شیخ ولی الله مدرس لااقل ۱۲ کانون تبلیغ به راه انداخته و ای بسا تعداد این کانون ها بیشتر از این عدد بوده که برخی از آنها هنوز شناسایی نشده باشند.

 آیا شورای فرهنگ عمومی شهرستان توانسته به وظیفه خود عمل نماید؟ آیا نهادهایی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سالها به وظیفه ذاتی و شرعی خود عمل نمودند؟ آیا حوزه های علمیه بابل که روزگاری این شهرستان با بیش از بیست حوزه علمیه پرچمدار دین محمدی(ص) و مذهب علوی(ع) بوده توانسته اند با نسل دهه ی سوم به بعد انقلاب خمینی(ره)  انس و الفت برقرار نمایند؟ و اگر پاسخ به سوالات فوق مثبت است پس چرا حال بابل اینگونه دگرگون شده است؟!

شایان ذکر است بابل کنونی یا همان بارفروش قدیم از نخستین سالهای شکل گیری فرقه ضاله بابیه و بعدها بهائیه به جهت آنکه یکی از اعاظم آن فرقه یعنی حاج محمدعلی بارفروشی مشهور به قدوس اهل این شهر بوده مورد توجه آن فرقه قرار داشته و اگر نبود مجاهدت حوزه های علمیه این شهر  در آن روزگار با زعامت سعیدالعلما به جرات می توان گفت امروزه خبری از دین مبین اسلام لااقل در خطه شمال کشور نبود.

 

حامد ابراهیم زاده بازگیر 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار