مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از تردد ۱۶ هزار زائز قزوینی در ایام اربعین از مرزهای زمینی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷ 10 September 2023

به گزارش تابناک قزوین، جواد حق لطفی از تردد ۱۶ هزار زائز قزوینی در ایام اربعین از مرز‌های زمینی خبر داد و اظهار کرد: از ۱۵ مردادماه سال جاری اعزام زائران آغاز شد و در حال حاضر که چهار روز از اربعین گذشته، همچنان شاهد بازگشت زائران از کشور عراق هستیم و مطابق ارزیابی‌های انجام شده تعداد بازگشت‌ها نسبت به روز‌های گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در این ایام بیشتر مسافران در بازه ۱۵ الی ۲۰ روزه سفر کردند و در بازه فشرده ۶ الی ۷ روزه بازگشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اضافه کرد: از روز یکشنبه ۱۲ شهریور ماه اوج بازگشت زائران را داشتیم و در روز‌های ۱۵ و ۱۶ ماه جاری، بیشترین تعداد مسافر در حال برگشت از مرز را شاهد بودیم.

حق لطفی همچنین افزایش ۳ برابری نسبت به پیش بینی صورت گرفته در خصوص میزان بازگشت زائران اربعین را، از مهمترین اتفاقات امسال دانست و گفت: در ایام اربعین ۱۰۰ دستگاه اتوبوس فعال شده بودند که این تعداد به ۳ گروه حاضر در مقصد و حاضر در مبدا و دستگاه‌های در مسیر تقسیم شدند و به صورت مرتب درحال گردش بودند و در حال حاضر نیز چند دستگاه در پایانه مرزی حضور دارند که وضعیت عادی شده است.

وی ادامه داد: برای بازگشت زائران در روز‌های پنجشنبه و جمعه مجبور به استفاده از ظرفیت ناوگان سایر دستگاه‌های استان همانند شهرداری قزوین، هلال احمر، سپاه استان و کارخانجات شدیم و ۳۵ دستگاه به کمک راهداری شتافتند تا بتوانیم سرعت نقل و انتقال را بالاتر ببریم.

مدیرکل راهداری استان عنوان کرد: در بعضی از مسیر‌ها محدودیت‌هایی برای اعزام اتوبوس به سایر شهر‌ها ایجاد کردیم و به مرز مهران اختصاص دادیم به گونه‌ای که روز جمعه انتقال بعضی از مسافرین به تهران با مینی بوس صوررت گرفت.

حق لطفی در پایان گفت: در این مدت، ۳۵ دستگاه از ماشین آلات راهداری استان و حدود ۶۰ نفر از پرسنل حمل و نقل با استقرار در پایانه مرزی مهران فعالیت سکو داری و ساماندهی مسافرین و اتوبوس‌ها را در اختیار داشتند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار