مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام؛
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام بیان داشت : برای جلوگیری از حفاری چاه‌های غیر مجاز به طور مستمر از طریق گروه‌های گشت و بازرسی در سطح استان مراقبت می شود و به محض مشاهده تخلف از طریق مرجع قضایی اقدام پیشگیرانه انجام و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳ 12 September 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ صادق علیمرادی افزود : برداشت از منابع آب اعم از سطحی و زیرزمینی بیش از آنچه که در پروانه بهره‌برداری درج شده است تخلف بوده و بهره‌بردار صرفا مجاز به استفاده از آب به میزان مجوز صادره است.

وی گفت : برداشت مستمر از منابع آب زیرزمینی، دمای بالای هوا و اجرای طرح تغذیه مصنوعی در دشت‌های ایلام تبخیر ناشی از آن، رشد جمعیت و نیاز به تولید هر چه بیشتر محصولات کشاورزی نهایتا منجر به اضافه برداشت و به تبع آن کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی در دشت‌های استان شده است.

علیمرادی ادامه داد : برای جلوگیری از ادامه روند افت سطح ایستایی مخازن زیرزمینی در سال‌های گذشته پروژه تغذیه مصنوعی در دو دشت پایلوت مهران و دهلران اجرایی شده است.

وی مطرح کرد : هم اکنون کار اجرایی سد سیکان، گدارخوش و چناره در دست اجرا بوده و هفت سد نیز در دست مطالعه است.

وی خاطرنشان کرد : این طرح شامل بهسازی چشمه ها، ۳۲ کیلومتر خط انتقال، احداث سه فقره ایستگاه پمپاژ، سه مخزن یک هزار متر مکعبی و تصفیه خانه آب شرب با ظرفیت ۲۳۰ لیتر بر ثانیه است./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار