مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به بازسازی اساسی کتابخانه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز، اعلام کرد به زودی در‌های این مرکز به روی علاقه‌مندان به کتاب باز خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲ 13 September 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمدحسین فیروزی با اشاره به ضرورت توسعه کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد: ارتقا، شاداب‌سازی و بهسازی کتابخانه‌های عمومی موجود در استان از اولویت‌های اصلی این مجموعه است تا بتوانیم در کنار توسعه کمی، سطح کیفی خدمات کتابخانه‌های عمومی را ارتقا دهیم.
او با اشاره به صَرف بیش از ۸۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان، عنوان کرد: این مبلغ از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون و در بازه زمانی شش ماهه در کتابخانه‌های عمومی هزینه شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس ادامه داد: این اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی، ابلاغی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، آسیب‌های اجتماعی و ... جذب شده است.
فیروزی با اشاره به خریداری تجهیزات به روز و مدرن برای کتابخانه‌ها، خاطرنشان کرد: تجهیزات ضروری براساس نیاز کتابخانه‌ها بیش از ۲۷ میلیارد ریال خریداری و در استان توزیع شده است، این تجهیزات شامل تجهیزات چوبی، رایانه‌ای، سرمایشی و گرمایشی، دوربین مدار بسته، سیستم ضدسرقت و ... است.
او تأکید کرد: تجهیز کتابخانه‌های عمومی به امکانات مدرن و جدید کمک می‌کند تا مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌ها بتوانند با استفاده از امکانات به روز و در محیطی لذت‌بخش به مطالعه و امانت کتاب بپردازند و همچنین کتابداران در محیطی امن و با آسایش بیشتر، کار ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را با قوّت بیشتر ادامه دهند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس همچنین با اشاره به به تعمیرات کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۳ میلیارد ریال در ۱۰ کتابخانه عمومی استان صرف تعمیرات شده که این تعمیرات شامل بهسازی و نوسازی قسمت‌های مختلف ساختمان کتابخانه‌ها بوده است.
فیروزی با اشاره به پروژه بازسازی کتابخانه شهید دستغیب شیراز اضافه کرد: از ابتدای امسال، بیش از ۳۰ میلیارد ریال برای اتمام مراحل بازسازی این کتابخانه هزینه شده است. پروژه کتابخانه دستغیب مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به زودی در‌های قدیمی‌ترین کتابخانه شیراز به روی علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی گشوده خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار