دادستان مرکز استان قزوین از ۲۰۱۳ مورد رضایت و کاهش ۶۰ درصدی ورود زندانیان در نتیجه اجرای پویش «می بخشم به عشق ابالفضل (ع)» در دادسرای قزوین خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳ 17 September 2023

به گزارش تابناک قزوین، حسین رجبی اظهار کرد: ماه محرم و صفر فرصت معنوی خوبی برای گذشت بود و این امکان برای شکات فراهم شد تا با تاسی از فرهنگ غنی و مملو از درس و حکمت عاشورا در پویش «می بخشم به عشق حضرت ابوالفضل (ع)» شرکت کنند و از اجر و ثواب اخروی این اقدام خداپسندانه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر در راستای اجرای سند تحول قضایی و اعتلای فرهنگ صلح و سازش بیش از ۲ هزار و ۱۳ فقره پرونده با تلاش همکاران منجر به صلح و سازش گردیده که نسبت به سال گذشته که ۱ هزار و ۷۲۰ فقره بود، ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این رقم در دادسرا با ۲۸ درصد افزایش، در شعب شورای حل اختلاف مستقر در داسرای قزوین با ۸ درصد افزایش و در کلانتری‌های شهر قزوین با ۱۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه روبرو بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین با بیان اینکه این اقدام کاهش ورودی پرونده به دادسرای مرکز استان را در پی داشته است، اضافه کرد: کاهش جرایم خشن، کاهش جمعیت کیفری استان و کاهش میانگین رسیدگی به پرونده‌ها از دیگر نتایج موثر اجرای این طرح می‌باشد.

رجبی تصریح کرد: در ماه محرم و صفر سال جاری معرفی متهمین به زندان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۵۲ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش ۹۹ درصدی ورودی پرونده به دادسرای مرکز استان نسبت به سال جاری، با کاهش ۶۰ درصدی آمار ورودی زندانیان از شعب این دادسرا مواجه هستیم که این عدد در سایر دادسرا‌های استان با ۳۵ درصد کاهش داشته است.
منبع/فارس

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار