مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه با شعار «ما متحدیم» به مناسبت هفته دفاع مقدس خبرداد و گفت: نمایشگاه یاد یاران به‌عنوان یکی از برنامه‌های محوری این هفته در محوطه باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸ 19 September 2023

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام «علی لقمانپور» دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن تبریک فرارسیدن چهل و سومین سالگرد حماسه پرافتخار دفاع مقدس ملت بزرگ ایران اظهار داشت: به دنبال برگزاری جلسه شورای هماهنگی به ریاست استاندار محترم، اجرای حداقل ۲۰۰ عنوان برنامه از سوی قشر‌های مختلف مردم و کمیته‌های شش گانه شورا برنامه ریزی و پیگیری شد.

وی افزود: شش کمیته فرهنگی هنری، اطلاع رسانی، نیرو‌های مسلح، پشتیبانی و خدمات رسانی، شاهد و ایثارگران و امور بانوان، زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیما، سپاه استان، شهرداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران و امور بانوان استانداری در استان قم عهده دار اجرای برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس هستند و البته نقش خدمات رسانی و پشتیبانی شهرداری از برنامه ها، بسیار شایسته و قابل تقدیر است.

لقمانپور با اشاره به اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس از جمعه ۳۱ شهریور تا جمعه هفتم مهر، به عناوین برنامه‌های این هفته اشاره و ابراز کرد: روز جمعه ۳۱ شهریور روز پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، معنویت، شنبه اول مهر و آغاز سال تحصیلی به عنوان روز ولایتمداری، جوانان، علم و دانش پژوهی، یکشنبه دوم مهر روز زنان، خانواده، سلامت، دوشنبه سوم مهرماه روز شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی، سه شنبه چهارم مهر روز دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف، سربازان، چهارشنبه پنجم مهر روز وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی، پنجشنبه ششم مهر روز نیرو‌های مسلح. بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستائیان و پیشمرگان کرد مسلمان و روز جمعه هفتم مهرماه نیز روز فرماندهان، عزت مداران و حماسه آفرینان نامگذاری شده است.

وی با اشاره به عناوین مهم‌ترین برنامه‌های این هفته افزود: دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت ارتباط تصویری از ساعت ۸:۳۰ روز چهارشنبه ۲۹ شهریور، مهم‌ترین برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس خواهد بود که با حضور ۵۰۰ نفر در سالن همایش موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار و طی آن استاندار محترم قم سخنرانی خواهند کرد و از ۱۱ برگزیده در زمینه‌های مختلف مرتبط با دفاع مقدس و مقاومت «از دیروز تا امروز» نیز تقدیر خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با اشاره به محوریت تقدیر از بانوان ایثارگر استان در هفته دفاع مقدس گفت: در قم سه گروه از بانوان مرتبط با جریان انقلاب و دفاع مقدس داریم؛ گروه اول شامل ۱۷۰ زن آزاده، رزمنده و جانباز و ۱۳۰ بانوی شهیده هستند؛ گروه دوم شامل یک هزار بانوی فعال در عرصه پشتیبانی جبهه و جنگ می‌باشند که مایحتاج لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) را تامین می‌کردند و گروه سوم نیز شامل همسران فرماندهان دوران دفاع مقدس هستند که برگزیدگان آن‌ها در همایش مذکور مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تاکید کرد: با تشکیل قرارگاهی در استان، تجلیل از ۳ هزار خانواده شهید و ایثارگر استان نیز با همکاری دستگاه‌های ذیربط برنامه ریزی شده است.

وی دومین برنامه محوری هفته دفاع مقدس را برپایی نمایشگاه یاد یاران در محوطه باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواند و گفت: این نمایشگاه با مدیریت ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) از روز جمعه ۳۱ شهریور در محل مذکور آغاز به کار خواهد کرد.

لقمانپور افزود: اجرای نمایش معرفی نقش لشکر ۱۷ قم در عملیات والفجر ۱۰ و نیز فعالیت غرفه‌های متنوع در خصوص عفاف و حجاب، معرفی ۱۴ عنوان حمله مختلف به جمهوری اسلامی، بازی‌های هدف دار ویژه نوجوانان و ... از بخش‌های این نمایشگاه خواهد بود.

وی با اشاره به سومین برنامه کلان هفته دفاع مقدس گفت: رژه اقتدار یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح استان تحت اشراف سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) به عنوان کمیته نیرو‌های مسلح و با حضور یگان‌های نمونه پیاده و محمول سپاه، ارتش و فرماندهی انتظامی از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۳۱ شهریور در باب قبله مسجد مقدس جمکران صورت خواهد گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تاکید کرد: آیین عطرافشانی و غبارروبی مزار مطهر شهدا نیز برنامه دیگر استان در هفته دفاع مقدس خواهد بود که در عصر روز پنجشنبه ۶ شهریور در تمامی گلزار‌های شهدا بخصوص ۵۷ یادمان شهدای گمنام انجام خواهد شد.

وی گفت: نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس و برپایی محافل خاطره گویی راویان دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه ها، حضور یکپارچه در صفوف بهم پیوسته نماز‌ جمعه، تجلیل دستگاه‌های مختلف از ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا، برپایی سری نمایشگاهی معرفی نقش استان قم و بویژه نقش بانوان در دفاع مقدس، اجرای جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف و محافل ادبی، هنری، رونمایی از کتاب و اسناد شهدا و برپایی ویژه برنامه سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار