مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی در مراحل پایانی قرار دارد گفت: با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی (بسیج سازندگی سپاه استان )، انتخاب پیمانکار و تهیه و نصب تجهیزات الکتریکال و مکانیکال عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی در مراحل پایانی قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۲۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶ 19 September 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ پرویز ناصری اظهار داشت: این پروژه در سال ۹۲ آغاز شد اما به دلایل مختلف از جمله تحریم، عدم تخصیص اعتبار و ...، به پروژه‌ای زمان بر تبدیل شد که با پیگیری های صورت گرفته و با عنایت ویژه رئیس جمهور، جزو مصوبات سفر اول قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر این پروژه از طریق قرارگاه محرومیت زدایی (بسیج سازندگی سپاه استان ) و انتخاب پیمانکار و تهیه و نصب تجهیزات الکتریکال و مکانیکال با پیشرفت فیزیکی76 درصد در حال اجرا است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام یادآور شد: این طرح شامل سه باب ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه آب، 30 کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی 20 کیلو ولت، 9 هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب، احداث 30 کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر 500 میلی متر می باشد.

ناصری خاطرنشان ساخت: با راه اندازی تصفیه خانه آب شهر ارکواز ملکشاهی و ایستگاه‌های پمپاژ بیش از ۱۵۵ لیتر در ثانیه آب سد ایلام تصفیه شده و به مخازن ذخیره بین راهی منتقل و از آنجا وارد مدار توزیع شهر ارکواز ملکشاهی و روستاهای اطراف خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه شده، خاطرنشان ساخت: در تلاشیم در ماه‌های آینده این پروژه به بهره برداری برسد که با بهره برداری از این پروژه، دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر و روستاهای اطراف وجود نخواهد داشت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار