دبیر جشنواره فیلم منطقه‌ای سینمایی یاسوج ـ دنا گفت: این جشنواره ۳ تا ۶ مهر ماه با شرکت بیش از ۱۰۰ هنرمند و داور از ۱۰ استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶ 20 September 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، امین درخشان در نشست خبری آئین رونمایی پوستر شصت و هفتمین جشنواره منطقه سینمای جوان یاسوج ـ دنا گفت: این جشنواره در سفر رئیس سازمان سینمایی کشور به استان مصوب شد که در سه منطقه برگزار شود و کهگیلویه و بویراحمد میزان شصت و هفتمین دوره این جشنواره است.
دبیر جشنواره فیلم منطقه‌ای سینمایی یاسوج ـ دنا افزود: حضور هنرمندان حوزه فیلم و عکس در این جشنواره به توسعه و معرفی استان با توجه به ظرفیت‌های عظیم در حوزه گردشکری کمک می‌کند.
وی به ظرفیت‌های استان در حوزه فیلم و عکس اشاره و عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت خاصی در حوزه فیلم و عکس دارد که برگزاری چنین جشنواره‌ای به معرفی هر چه بیشتر استان با استفاده از ظرفیت هنرمندان کمک می‌کند، ضمن اینکه از ظرفیت مدیران ملی برای بیان کمبود‌ها وخلاء‌های استان به ویژه در حوزه سینما استفاده کرد.
درخشان گفت: این جشنواره با شرکت هنرمندانی استان‌های فارس، خوزستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان و کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره در بخش‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی برگزار می‌شود، گفت: یک هزار و ۲۷ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که ۳۶۷ اثر انتخاب شد، اما که در نهایت ۳۵ فیلم داستانی، ۱۰ فیلم مستند، ۴ فیلم تجربی و ۶ اثر در بخش پویانمایی برگزیده شدند.
دبیر جشنواره فیلم یاسوج_ دنا با اشاره به احتمال حضور میهمانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از مهترین مطالبات ما در این جشنواره بحث سینمای مرکز استان است.
درخشان با بیان اینکه سینمای هنر استان فعال است و روزانه فیلم اکران می‌شود، گفت: دو سینما در حاشیه جشنواره (سینما سیمرغ سی‌سخت و سینمای شهید خوب بهمئی) افتتاح می‌شود، ضمن اینکه سینمای گچساران دارای پیشرفت ۸۵ تا ۹۰ درصدی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار