مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از ورود ۲۳۵٠٠ دانش آموز کلاس اولی به مدارس این استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵ 20 September 2023

به گزارش تابناک قزوین، نقی سیاهکالی مرادی در جریان برگزاری جشن عاطفه‌ها که امروز در مدرسه شرافت قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امسال حدود ۲۳۵۰۰ دانش آموز کلاس اولی وارد مدارس استان قزوین می‌شوند و مقدمات لازم برای این دانش آموزان فراهم شده است تا خانواده‌ها با کمترین دغدغه، فرزندان خود را راهی مدرسه کنند.

وی با اشاره به تحصیل حدود ۲۵۰ هزار دانش آموز و فعالیت ۱۶۷۰ مدرسه در استان قزوین اشاره کرد و افزود: امروز مانور بازگشایی مدارس در سطح استان در حال برگزاری است تا مدیران مدارس، آماده شروع سال تحصیلی جدید شوند. در این راستا به طور مستمر کمیته پروژه مهر در خصوص مسائل فرهنگی، خدماتی، آموزشی و ... ۱۴ منطقه تحصیلی قزوین مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: تا امروز بخش زیادی از مشکل استان قزوین در خصوص آموزش و پرورش مرتفع شده و ۳۳۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و ۲۷۴ نفر از طریق یک مرحله آزمون در مقطع ابتدایی و ۳۷۹ دبیر متوسطه جذب شده اند که با شروع تدریس این تعداد، با کمبود نیروی انسانی مواجه نخواهیم شد.

سیاهکالی مرادی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه استخر ۹ دی، گفت: این استخر ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، اما در مسائل فنی برق با مشکل مواجه روبه رو شده ایم که امیدواریم در طول هفته‌های پیش رو به بهره برداری برسد.

وی از تحصیل ۷ هزار دانش آموز اتباع خارجی در استان قزوین خبر داد و ادامه داد: بر اساس دستور وزارت کشور این دانش آموزان تنها در مناطق ۱ و ۲ استان قزوین می‌توانند به تحصیل بپردازند و در باقی مناطق ۱۴ گانه نمی‌توانند ثبت نام کنند.

این مسوول خاطرنشان کرد: بستر لازم جهت تحصیل رایگان دانش آموزان اتباع همانند دانش آموزان ایرانی فراهم شده، اما یکی از ایراداتی که وارد است کم توجهی والدین اتباع به ثبت نام فرزندان خود می‌باشد و مشکلاتی مانند مهاجرت اتباع به مناطق یا کشور‌های دیگر، دریافت نکردن کتاب‌ها و ... وجود دارد که این فقر فرهنگی تا حدودی مشکل ساز شده است.

سیاهکلی مرادی در خصوص احداث نمازخانه در مدارس فاقد نمازخانه گفت: جلسه‌ای با حضور شهرداران و مسوولان استانی برگزار خواهد شد و امیدواریم در این زمینه یک حرکت جهادی و انقلابی صورت بگیرد تا بتوانیم تعداد نمازخانه‌های مدارس را افزایش دهیم.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار