عملیات اجرایی خط دوم انتقال گاز از مسیر چلوند به اردبیل آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴ 21 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل، سید حامد عاملی ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط لوله گاز چلوند - اردبیل، اظهار داشت: این پروژه به طول ۵۵ کیلومتر و با خط لوله ۳۰ اینچ در مدت یک سال اجرایی می‌شود تا گاز مورد نیاز صنایع و مجتمع‌های گلخانه‌ای شمال استان اردبیل به سهولت تأمین شود.

تصریح کرد: ایجاد پایداری و انعطاف عملیات در گازرسانی استان اردبیل از اهداف اجرای این پروژه است که امیدواریم با یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، این پروژه عظیم گازرسانی تکمیل و بهره‌برداری برسد.

وی با قدردانی از شرکت مهندسی توسعه شرکت گاز در انتخاب پیمانکار و عملیات اجرایی این پروژه گفت: با تأمین کالای مورد نیاز عملیات اجرایی این پروژه سرعت خواهد گرفت تا ما بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان گاز مورد نیاز را به استان منتقل کنیم.

استاندار اردبیل به عقب‌ماندگی استان از شاخص‌های متوسط اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها اشاره کرد و افزود: در اکثر شاخص‌های توسعه‌ای استان اردبیل جایگاه ۲۴ تا ۲۶ را دارد.

عاملی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به صراحت اعلام کردند که استان اردبیل به عمد از چرخه توسعه عقب نگه داشته شده در حالی که این استان حق بزرگی بر گردن ایران دارد.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا با بهبود شاخص‌های اقتصادی درآمد مردم این استان را ارتقا دهیم تا از نصف متوسط درآمد کشور این وضعیت ارتقا یابد.

عاملی بیان کرد: برای زدودن چهره فقر و محرومیت از این استان تلاش بر این است تا در دولت سیزدهم زیرساخت‌ها به شکل مطلوب و مناسب فراهم شود که در جلسات مکرری که با وزارت نفت داشتیم، تخصیص ۱۴ میلیون متر مکعب گاز به استان از خط چلوند به اردبیل گرفته شده است.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: در حالی که بودجه کل استان یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در طول سال است، اما برای این پروژه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود تا طرح‌های بزرگ گلخانه‌ای و صنایع کوچک و متوسط در شمال استان اردبیل از گاز پایدار بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: در کنار این پروژه، زنجیره انتقال گاز از اردبیل به گرمی با پیشرفت ۶۰ درصد در حال انجام است و امیدواریم با عنایت مسئولان کشوری تا سال آینده زنجیره گازرسانی به پارس‌آباد، اصلاندوز و گلخانه‌ها ارتقا یابد.

عاملی گفت: استان اردبیل در انتهای خط انتقال گاز است و در زمستان و فصول سرد با افت فشار گاز روبه‌رو می‌شود که انتظار می‌رود با اجرای خط انتقال دوم این آسیب و مشکل نیز رفع شود.

معاون شرکت ملی گاز نیز در این مراسم افزود: ۱۰۵ پروژه راهبردی به همت شرکت مهندسی توسعه در حال اجرا است که بر اساس چهار تکلیف سازمانی این کار به سرانجام خواهد رسید.

شکوهیان موضوع هوشمندسازی، ذخیره‌سازی، بهینه‌سازی و مقاوم‌سازی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در بحث هوشمندسازی ۳۰ میلیون مشترک خانگی، صنعتی و تجاری از زیرساخت‌های مناسب و قابل اطمینان بهره‌مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: در بحث ذخیره‌سازی اقدامات خوبی با هدف ساخت مخازن انجام شده و در کنار ساخت ۲ مخزن مطالعات ساخت سه مخزن نیز شروع شده است.

معاون شرکت ملی گاز به بهینه‌سازی مصرف گاز اشاره کرد و ادامه داد: شرکت گاز این کار را با ترمیم تأسیسات خود آغاز کرده و انتظار می‌رود در بخش خانگی مصرف گاز تعدیل شود.

شکوهیان بیان کرد: قرار است پروژه انتقال گاز از چلوند به اردبیل در مدت یک سال انجام شود تا با صرف یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان این پروژه به مرحله اجرایی رسیده و امکان بهره‌برداری فراهم آمده تا مصرف گاز در حوزه زیرساخت‌ها ثمرات اقتصادی و سودمندی بیشتری را به همراه داشته باشد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار