نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار، رئیس مجمع نمایندگان استان، سایر اعضا و جمعی از فعالان بخش خصوصی و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰ 21 September 2023

به گزارش تابناک مرکزی،معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: مشکلات شهرک صنعتی ایبک‌آباد اراک نیازمند بررسی‌های کارشناسانه است و بر همین اساس باید یک تیم تخصصی تشکیل و در اسرع وقت مشکلات شهرک را شناسایی و فهرست‌بندی کند تا براساس اولویت نسبت به حل آنها اقدام شود. 

وی افزود: این تیم باید با کار کارشناسی و اصولی، ابعاد مختلف مشکلات شهرک صنعتی آیبک‌آباد در مقوله تامین آب و استفاده از پساب صنعتی در این شهرک را بررسی کنند.

وی بیان کرد: نحوه توزیع آب در این شهرک، نامشخص است و فرمانداری اراک باید مصوبات در حوزه شهرک صنعتی ایبک‌آباد را پیگیری کند تا تکلیف صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی مشخص شود.

میرزاخانی در ادامه درباره تامین آب در واحدهای دام و طیور نیز گفت: وزارت نیرو آب مورد نیاز برای پرورش طیور را ۴۰۰ سی‌سی تعیین کرده و جهاد کشاورزی ۶۰۰ سی‌سی را مشخص کرده و این اختلاف مشکلاتی با ایجاد کرده است.

شهرک صنعتی ایبک‌آباد و روستاهای اطراف شهرستان فراهان، با چالش کمبود آب مواجه هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی نیز گفت: برای استفاده مطلوب لازم است در صورت امکان بهره‌برداری، درآمد و هزینه چاه‌ها به شهرک‌های صنعتی واگذار شود.

وی بیان داشت:برای استفاده مطلوب لازم است در صورت امکان بهره‌برداری، درآمد و هزینه چاه‌ها به شهرک‌های صنعتی واگذار شود.

ایشان اظهار داشت: از تاریخی که ۱۰۰ لیتر بر ثانیه در اختیار شهرک ایبک آباد قرار گرفت مدیران شهرک باید ظرف یک سال، پساب را انتقال و در اختیار واحدهای صنعتی و تولیدی قرار دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: شهرک ایبک‌آباد به غیر از این میزان پساب، منبع دیگری برای تامین آب ندارد، بنابراین باید از این محل، نیاز صنایع مستقر در این شهرک تامین شود.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار