خطیب نماز جمعه شیراز با تاکید بر اینکه نمی‌توان با روش‌های فساد و فحشا به اهداف دست پیدا کرد، گفت: اگر کسی معصیت کند، شکست می‎ خورد به عبارت دیگر با تبلیغ بی دینی نمی‌توان به سلطه رسید.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲ 22 September 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز 31 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: سال گذشته در چنین ایامی، پسر پهلوی کلاه یهودی‌ها را بر سر گذاشت و پای دیوار ندبه یهودی‌ها ایستاد چراکه فکر می‌کرد که آن‌ها می‌توانند او را به ایران بازگردانند، اما نمی‌داند که در این مملکت هرکس با خداوند و پیامبر اسلام (ص) رابطه حسنه دارد، به جایی خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان با روش‌های فساد و فحشا به اهداف دست پیدا کرد، گفت: مرام ایرانی با چنین کارهایی جور نیستند لذا اگر کسی معصیت کند، شکست می‎خورد به عبارت دیگر با تبلیغ بی دینی نمی‌توان به سلطه رسید به عنوان مثال قلدرتر از رضا خان نبود و وقتی دستور دریافت کرد که برای بهائیان مجال باز کند، زمین خورد و بعد از او مردم وقتی شرابخواری را از محمدرضای فراری دیدند، علیه او شدند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اغتشاشات سال گذشته، گفت: سال گذشته از بی حجابی برای مبارزه با دین دشمنان استفاده کردند که رهبر معظم انقلاب این موضوع را سیاسی اعلام کردند و در نهایت دیدیم که خفت و خواری نصیب آن‌ها شد.

امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود با اشاره به بازنشر سخنان رئیس جمهور در شبکه‌های اجتماعی گفت: آیات الهی این نوید را می‌دهد که آینده جهان به دست مسلمانان است و این پیام را باید به گوش جهان رساند که رئیس جمهور ایران این کار را انجام داد و بهتر از این نمی‌شد در سازمان ملل صحبت کرد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: در جنگ ترکیبی جهانی، این ملت می‌خروشد و زیر پرچم اسلام بر پیکره ظلم می‌زند و تکبیر ملت ما این است که تا فتح قله پیروزی با اسلام خواهیم ایستاد.

وی ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: تمام اعضا و جوارح بدن انسان در معرض فریب شیطان برای معصیت است. باید همگی برای گناه نکردن تلاش کنیم مگر اینکه خداوند متعال عنایت کند و کسی صاحب تقوا شود.

امام جمعه شیراز با یادآوری روایتی از امام حسین(ع) گفت: همان‌طور که امام حسین(ع) فرمودند با معصیت نمی‌توان به هدف رسید چه این هدف مقدس باشد یا خیر. عمر سعد نمونه‌ای از این کلام است لذا کسانی که فکر می‌کنند با معصیت به مال و مقام می‌رسند، اشتباه می‌کنند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه خصلت تقوا در رزمندگان دفاع مقدس وجود داشت، اظهار کرد: دفاع مقدس مدرسه تقوا بود. از این‌رو رزمندگان با خوف الهی مقابل دشمنان ایستادند و حرکت جانبازان قبل از رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور این پیام را دارد که با تقوا در راه خود استواریم و تا آخر ایستاده‌ایم.

آیت‌الله دژکام با اشاره به فرا رسیدن ایام هفته دفاع مقدس افزود: روحیه تقوا که جلوه مهم و بسیار درخشان سال‌های دفاع مقدس است را باید برای خودمان تجدید کنیم و از خدا بخواهیم پای عهد خود مثل شهدا تا آخر بایستیم و تقوا را رعایت کنیم.

امام جمعه شیراز با یادآوری حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) که فرمودند گاهی نسیم رحمتی از جانب حق می‌وزد که باید خود را در معرض آن قرار دهیم، گفت: باید توجه کنیم که هفته دفاع مقدس از مصادیق نسیم رحمت است و باید قدر آن را بدانیم.

وی با تاکید بر اینکه نگاه کردن به رژه نیروهای مسلح حس اعتماد به خود و امید را در انسان زنده می‌کند، بیان کرد: جوانان در رژه‌ها، تیپ و احساس خاصی دارند از این‌رو وقتی می‌خواهد عظمت لشکر اسلام را مقابل دیگران نشان دهد مطابق سخنان پیامبر(ص) مورد رضایت خداوند است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه رژه جوانان قدرت اسلام و ایران را نشان می‌دهد، گفت: دشمنان انقلاب سر و صدا می‌کردند که نظام به پایان خود رسیده است. در صورتی که اگر کسانی به میدان بیایند یقینا ضرب شصت فرزندان متدین و معتقد به این نظام و انقلاب را خواهند دید.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: هفته دفاع مقدس را صرفا یک آیین ندانیم چراکه نسیم رحمت برای زنده کردن دل ما بوده و سرافرازی یک ملت در مقابل دنیای کفر است از این رو لازم نیست مراسم سازمان یافته برای دفاع مقدس برگزار شود و هرکدام از ما یاد حماسه شیرمردان ایرانی را برای خود گرامی بداریم تا در مسیر نسیم رحمت قرار بگیریم.

وی، هفته دفاع مقدس را یادآور صحنه‌هایی از عظمت ملت ایران دانست که در تاریخ محو نخواهد شد و سپس افزود: بسیجی‌ها، سپاهی‌ها، ارتشی‌ها و نیروهای انتظامی با روحیه رزمندگان دفاع مقدس پای کار هستند و مردم هم نیروهای خودشان را دوست دارند و به آن‌ها افتخار می‌کنند.

آیت‌الله دژکام در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه محوری‌ترین مبحث انقلاب اسلامی از نظر معرفتی، امامت است، تأکید کرد: امامت زمینه ولایت فقیه می‌شود و ولایت فقیه پایه نظام انقلابی ما است، از این‌رو امامت را باید در تمامی ابعاد خوب بشناسیم.

وی، یکی از ویژگی اعتقاد به امامت را ایجاد امید در جامعه دانست و گفت: وقتی پیرو امام و معتقد به ولایت ایشان هستیم، واجب است امامتش را بپذیریم لذا این اعتقادها باعث امیدواری جامعه می‌شود.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری با یادآوری آیات قرآنی امامت و امید در جامعه اسلامی، اضافه کرد: امامت، امید به آینده بهتر جهان را به همه ما تزریق می‌کند و خداوند متعال به خصوص در سوره صف بیان می‌کند که قبل از اینکه قرآن نازل شود در کتاب زبور داوود نوشتیم و سند آن در اختیار ما است که مردم جهان بدانند آینده امید بخش است و صالحان در آن حکومت می‌کنند. از این‌رو حکومت مهدی (عج) رخ خواهد داد و هرچه از زشتی و پلیدی است جهان را پاک می‌کند. همچنین عالم و آدم را برای میهمانی در حکومت الهی دعوت می‌کند بنابراین این آینده کره زمین است.

وی با بیان اینکه اعتقاد به امامت، به امید و آینده هرچه بهتر جهان است، گفت: ایرانیان امروز سربلند هستند. رئیس جمهور در سازمان ملل متحد قرآن کریم را بالای دست می‌گیرد و بر سر همه استکبار و جهان ظلم فریاد می‌زند که بدانید که شما مربوط به گذشته جهان هستید و آینده از آن ما است.

وی با تأکید دوباره بر این موضوع که اعتقاد به امامت امیدآفرین است، گفت: اعتقاد به اینکه جهان آینده بهتری دارد، از آن مردم ایران است، از این‌رو نا امیدی در قاموس معتقدان به ولایت اهل بیت (ع) نیست و در اوج صحنه عاشورا رجز امام حسین (ع) این بود که طبیعت ما ترسیدن از دشمن نیست و هرچه دشمن بیشتر بکشد، این ملت محکم‌تر می‌شود، چون ملت ایران حسینی است و این ملت می‌رزمد یا زمینه را برای حکومت نسل بعدی آماده می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار