فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: دفاع مقدس ما آزمون تسلیم ناپذیری در برابر ظلم با تاسی از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود و درسی فراموش نشدنی به جبهه استکبار و در راس آن‌ها آمریکای جنایتکار داد.
کد خبر: ۱۱۲۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱ 23 September 2023
به گزارش «تابناک البرز» سردار سرتیپ دوم پاسدار «علیرضا حیدرنیا» در مراسم رژه نیرو‌های مسلح استان البرز که در آغازین روز هفته دفاع مقدس در بلوار شهدای اصناف شهرستان کرج برگزار شد، افزود: دفاع مقدس یادآور حماسه‌های بی بدیل فرزندان این مرز و بوم و یادآور خاطره جوانان پاک دامن و غیوری است که شیران روز و زاهدان شب بودند.
وی اظهار کرد: دفاع مقدس خاطره انسان‌های بزرگی است که کمر به دفاع از ارزش‌های این نظام و انقلاب و اسلام بستند و تاریخ گهربار هشت سال ایثار جانفشانی و دلاورمردی مردان مرد روزگار بود، مردان مردی که در سایه رهبری داهیانه آن پیرسفرکرده با وحدت و همدلی و با اراده مثال زدنی بر دشمنان فائق آمدند و توانستند ایران عزیز را به قله‌های موفقیت و افتخار برسانند.
وی گفت: دفاع مقدس بی شک حادثه‌ای الهی و از معجزاتی بود که حامل پیام استقلال، عزت و سربلندی و غرور یک ملت بود، دفاع مقدس ما جلوه‌هایی از عاشورا و تصویری از آن حماسه‌های زیبا و باشکوه بود.
در دفاع مقدس فقط با نیروی اعتقاد و اراده بر دشمنان پیروز شدیم
حیدرنیا ادامه داد: فرهنگ و درسی که برگرفته از آن حماسه‌ها بود و اگر آن الگوی معنوی نبود ما را یارای چنین دفاع شکوهمندی در مقابل دشمنان غدار نبود، غلبه بر دشمنانی که نه با نیروی سلاح و نه با کثرت نفرات ممکن بود بلکه فقط با ایمان و اعتقاد و اراده بود که این عظمت را برای ایران اسلامی خلق کرد.
وی اضافه کرد: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تنها جنگ دو کشور نبود بلکه جنگ ابرقدرت‌ها با ایران عزیز بود و دلیل اینکه همگان از آن به عنوان دفاع بزرگ یاد می‌کنند این است که فرزندان ایران با ایمان بزرگ به مصاف دشمنان رفتند و آن‌ها را به زانو درآوردند.
فرمانده سپاه استان البرز یادآور شد: دفاع مقدس با سختی‌های زیاد و نثار خون جوانانش به ثمر نشست و از مهمترین دستاورد‌های آن این بود که ما توانستیم در این جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را بشکنیم و دفاع مقدس ما آزمون تسلیم ناپذیری در برابر ظلم به تاسی از مولا و سرورمان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود.
وی گفت: دفاع مقدس احیای خودباوری مردمی بود که سالیان سال در زیر یوغ طواغیت زمان گرفتار بودند و زنده کننده روحیه شهادت طلبی و گذشتن از خود برای رسیدن به خدا بود.
حیدرنیا افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «هشت سال دفاع مقدس ما صرفا یک امتداد زمانی و یک برهه زمانی نیست بلکه گنجینه عظیمی است که می‌توان تا مدت‌های طولانی ملت ما آن را استخراج و سرمایه گذاری کند».
وی تصریح کرد: دفاع مقدس ما به همگان ثابت کرد که برای بقا در نظام فعلی جهان باید استوار و قوی و مقاوم بود، زیرا قدرت‌های ضعیف یا باید تسلیم و یا محکوم به فنا هستند وامروز دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا پیوسته در حال توطئه علیه ایران است.
وی ادامه داد: این جبهه کفر از تمام ابزار‌های خود برای اعمال فشار حداکثری استفاده می‌کند، ولی ایران اسلامی با داشتن رهبری حکیم و فرزانه و مدبر تمامی این کید دشمنان را به خودشان بازگردانده است و امروزه ما ملتی مقاوم وشریف داریم که در مقابل جبهه استکبار سرخم نکرده است و بیش از ۴۰ سال است که با اقتدار در مقابل زیاده خواهی تمام جبهه استکبار ایستاده است.
ایران یکی از اضلاع هندسه قدرت جهان شده است
فرمانده سپاه استان البرز اضافه کرد: امروز اسلام عزیز ما به میدان داری ایران به یک ضلع از اضلاع هندسه قدرت در جهان و به اولویت جهانی تبدیل شده است و امروزه همه ابرقدرت‌ها متمرکز به اسلام و به خصوص ایران عزیز ما شده اند.
وی گفت: در هشت سال دفاع مقدس همه دشمنان آمده بودند و همه جبهه کفر در مقابل جبهه اسلام ایستاد و آمدند تا نور خدا را خاموش کنند و ملت ایران را تسلیم کنند و آمده بودند تا رهبرش را بشکنند و این نظریه را ثابت کنند که استقلال ملت‌ها بدون تکیه بر قدرت‌های استکباری ممکن نیست، ولی بر همگان ثابت شد که روز به روز بر اقتدار و عزت این نظام افزوده شد و رهبرش عزتمندتر و مردمش مقاومتر و قدرتش بیبشتر می‌شود.
دفاع مقدس به یک فرهنگ غنی تبدیل شده است
وی افزود: امروز دفاع مقدس تبدیل به یک فرهنگ غنی شده است و تمسک به این فرهنگ گره گشای تمام مشکلات است و امروز اگر می‌خواهیم مشکلاتی که در این برهه ملت ما دست به گریبان آن هستند باید به فرهنگ دفاع مقدس تمسک بجوییم که بن بست شکن بود و گره در بین آن معنا نداشت و هم چیز آن بر مبنای «ما می‌توانیم» بود.
حیدرنیا تاکید کرد: نیرو‌های مسلح ایمن ساز هستند و امنیت همه جیز است که اگر نباشد علم و اقتصاد و آرامش نیست و فراهم سازی این آرامش با نیرو‌های مسلح است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار