رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: هویت یابی از مهمترین مسائل در حوزه دانش آموزی به ویژه مقطع متوسطه اول است.
کد خبر: ۱۱۲۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹ 23 September 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، مصطفی عطاران روز شنبه در مراسم بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر و مقاومت که با حضور استاندار خراسان جنوبی در دبیرستان دخترانه سمانه بیرجند برگزار شد با اشاره به رمز موفقت و حیات طیبه اظهار کرد: تواضع نعمتی است که به آن حسادت نمی‌شود و گذشت، اخلاص و ایثارگری باید همواره در انسان زنده شود لذا توجه به اصول اخلاقی در مدارس مورد انتظار است.

وی با اشاره به دستاورد‌های خراسان جنوبی در حوزه آموزش و پرورش افزود: این دستاورد‌ها حاصل مدیریت توانند، برنامه‌ریز و ارزشی است از همین رو شاهد امید، نشاط، دلگرمی، علاقه مندی و دلسوزی در بین مدیران این استان هستیم.

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: اینکه بیشترین حجم مدارس خراسان جنوبی خیرساز است، جای تقدیر دارد و توجه ویژه به پروژه مهر از دیگر ویژگی‌های این استان در زمینه آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی گفت: استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در رسیدگی به امور مدارس، خراسان جنوبی را در بین دیگر استان‌ها متمایز کرده که نشان می‌دهد رفع فقر و محرومیت در تمامی سطوح از دغدغه مدیران استان است.

عطاران تاکید کرد: همه این دستاورد‌ها موجب شده که خراسان جنوبی در شاخص‌های مختلف آموزشی پیشرو باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: امسال شاهد حضور ۱۹۵ هزار و ۶۰۰ دانش آموز در مدارس استان هستیم که همراه ۱۴ هزار همکار فرهنگی سال تحصیلی خود را شروع کردند.

سید علیرضا موسوی‌نژاد افزود: سال گذشته با همت معلمان و دانش آموزان فعال استان جایگاه‌های خوبی در عرصه‌های علمی و تربیتی در سطح کشور داشتیم و امید است با تلاش مضاعف این موفقیت‌ها تداوم یابد.

وی اظهار کرد: به دلیل اینکه اوج بازنشستگی کارکنان امسال بوده، نتایج آزمون استخدامی دیر اعلام شده و بنا به برخی تغییرات دیگر ممکن است کمبود نیروی انسانی در مدارس احساس شود، اما تلاش می‌کنیم هفته اول مهرماه همه دانش آموزان از حضور معلمان بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آغاز سال تحصیلی جدید شاهد رشد هفت برابری سرانه غذایی دانش آموزی در دولت سیزدهم هستیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش شهرستان بیرجند از جایگاه ۱۵ به جایگاه هفتم کشور رسید که جای تقدیر دارد افزود: همچنین سال تحصیلی گذشته هشت مدال طلا، نقره و برنز در رشته‌های متعدد داشتیم که امسال هم امید است تداوم داشته باشد.

موسوی‌نژاد گفت: با عنایت دولت سیزدهم و حمایت انجام شده امسال ۴۵ میلیارد ریال برای سرانه مدارس شبانه روزی، ۳۰ میلیارد ریال سرانه مدارس عادی و پنج میلیارد ریال هزینه ایاب و ذهاب اختصاص یافته و امید است کمک‌ها در این زمینه افزایش یافته است.

امروز اول مهر با حضور نماینده وزیر آموزش و پرورش، استاندار خراسان جنوبی، قائم مقام نماینده، ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان، زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دخترانه سمانه بیرجند و همزمان در سراسر استان نواخته شد.

قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش، میثاق نامه عفاف و حجاب با شهدا، رونمایی و اجرای سرود «دانش آموز شاهدم» از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. سرود «دانش آموز شاهدم» با محتوای مبانی انقلاب، جمهوری اسلامی ایران، شهادت، مقاومت و ایثار در معاونت پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسی شاهد آموزش و پرورش بیرجند تهیه شده است.

همچنین با حضور نماینده وزیر آموزش و پرورش، استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی از فرزند شهیده دفاع مقدس استان (بی بی معصومه محمودی سرتنگی) تجلیل شد.

شعار امسال پروژه مهر در مدارس خراسان جنوبی «مهر مهدوی، نماز، ایمان و امید» است.
منبع/ایرنا

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار