مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: خانواده‌ها نقش موثری در تعالی تعلیم، تربیت و آموزش دانش آموزان دارند.
کد خبر: ۱۱۲۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵ 23 September 2023

به گزارش تابناک گلستان، علی باقرزاده، صبح امروز در آیین بازگشایی مدارس گلستان اظهارکرد: هر ملت و حکومتی برای مانایی و بقا محکوم به یادگیری است و اگر بخواهیم ایران اسلامی را حفظ کنیم و سربلند و توانمند و با قدرت باشد، باید یاد بگیریم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: امروز در دنیا می‌گویند که دانش قدرت است، اما در اقوال و سخنان ائمه ما بار‌ها به این مسئله اشاره شده و امیرالمومنین (ع) هم فرمودند: علم پادشاهی است.

وی بیان کرد: هر کس علم به دست آورد به دیگران کمک می‌کند و کسی که علم را از دست می‌دهد باید منتظر حکومت دیگران باشد.

باقرزاده اضافه کرد: ایران اسلامی با فرهنگ و تاریخچه و تمدن غنی و چند هزار ساله باید پرچمدار حکومت مهدوی و علوی در دنیا باشد و این امر در گرو یاد گرفتن درست است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خانواده‌ها نقش موثری در تعالی تعلیم، تربیت و آموزش دانش آموزان دارند و باید از فرصتی که خانواده دولت و نظام فراهم کرده به درستی استفاده کنیم و شما دانش آموزان با تمام توان و عشق و علاقه بهره درست را از این ظرفیت ببرید.

وی گفت: دانش آموز برای یاد گرفتن، معلم برای یاد دادن و خانواده برای پیگیری امور بوده و مدرسه اگر خانه دوم است، خانواده و خانه، مدرسه اول است لذا والدین در امر تعلیم و تربیت نقش مهمی را بر عهده دارند.

باقرزاده ادامه داد: هر دانش آموز هنرستانی باید هزار و ۴۰۰ جلسه در مدارس آموزش ببیند و مهارت‌آموزی در هنرستان‌ها راهگشای اشتغال است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار