کد خبر: ۱۱۲۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸ 24 September 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 25 01/07/1402 تقدیم حضور می گردد.

---------------------------------

توقیف بنز 150 میلیاردی در آمل 

سردار مفخمی فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف خودروی بنز 150میلیارد ریالی در شهرستان آمل خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار" حسن مفخمی شهرستانی" در تشریح این خبر بیان داشت: پس از کسب خبری مبني بر تردد يک خودروي سواري بنز با مدارک جعلي از تهران به سمت آمل و انجام کار اطلاعاتي، رابط امنيت اقتصادي شهرستان آمل با همکاري اداره اطلاعات و عمليات پليس امنيت اقتصادي استان، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: خودروي بنز قاچاق که از محور تهران به آمل در حال تردد بوده با همکاري فرماندهی انتظامي بخش لاريجان توقيف و کارت خودرو ارائه شده از سوي راننده مرسدس بنز اس 500 بوده ولي خودرو توقيفي S63 amg و پلاک نصب شده نيز در سامانه وسائط نقليه در ليست سياه قرار داشته و متعلق به يک خودرو ديگر بود.

فرمانده انتظامي استان مازندران تصریح کرد: با بررسي فني شماره شاسي خودرو با کارت خودرو ارائه شده همخواني نداشته که خودروی بنز به ظن قاچاق با هماهنگي قضائي توقيف شد.

سردار مفخمی با بیان این که کارشناسان ارزش خودرو قاچاق مکشوفه را بالغ بر150 ميليارد ريال برآورد کردند، اظهار داشت: یک متهم در این زمینه دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به این که سامانه مرکز فوریت های پلیسی110به صورت شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و پیام های مردمی است، از شهروندان خواست؛ هر گونه اخبار و اطلاعات در خصوص قاچاق را از طريق شماره تلفن110 به پليس اعلام تا با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

---------------------------------

توقيف موتورسيکلت 5 میلیاردی قاچاق در فریدونکنار 

سردار حسینی جانشین انتظامي استان مازندران از توقيف موتورسيکلت سنگين قاچاق به ارزش 5 ميليارد ريال در شهرستان فریدونکنار خبر داد. 

سردار"سید موسی حسینی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس بيان داشت: ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان فریدونکنار با هدف مقابله با قاچاق کالا، حین کنترل وسایل نقلیه در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه موتور سیکلت سنگین مشکوک و جهت بررسی وارد عمل شدند.

وی افزود: راکب موتور سیکلت بدون توجه به هشدارهای و علائم پلیس اقدام به متواری شدن از محل کرد که پس از طی مسافتی با سرعت عمل و هوشیاری مأموران گشت انتظامی موتور سیکلت متوقف و در بررسی های انجام شده مشخص شد که موتور سیکلت مذکور قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی است.

جانشین انتظامی استان مازندران با اشاره به این که ارزش موتور سیکلت توقیفی برابر اعلام کارشناسان، بالغ بر 5 میلیارد ریال برآورد شد، تصریح کرد: در این راستا پرونده تشکیل  و متهم جهت انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

---------------------------------

کشف خودروی سرقتی تویوتا رافور در محمودآباد 

سرهنگ حسین زاده فرمانده انتظامی محمودآباد از کشف خودروی سرقتی تویوتا رافور از تهران و دستگیری سارق در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمودحسین زاده"در تشریح این خبر، گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی مبنی بر احتمال ورود یک خودروی سرقتی تویوتا رافور از تهران به شهرستان محمودآباد، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران انتظامی بخش سرخرود با اجرای طرح عملیاتی در محور اصلی شهرستان موفق به شناسایی و توقیف خودروی مورد نظر شدند.

فرمانده انتظامی محمودآباد از دستگیری سارق خودرو در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: بنا به نظریه کارشناسان قیمت خودروی سرقتی کشف شده بیش از 25 میلیارد ریال می باشد.

سرهنگ حسین زاده در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی و نصب سیستم های هشدار دهند و پیشگیری از سرقت در منازل، خودرو و مکان های تجاری و کسب خود در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

---------------------------------

دستگيري سارقان به عنف خودرو در بابل 

سرهنگ شالیکار فرمانده انتظامي شهرستان بابل از دستگيري سارقان يک دستگاه خودرو پراید که با تهدید، ضرب و جرح راننده به وقوع پيوسته بود، خبر داد. 

سرهنگ "محمدزمان شالیکار" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، به تشريح جزييات اين خبر پرداخت و اظهار داشت: در پی اعلام یک فقره سرقت به عنف خودرو پراید با تهدید چاقو و ضرب و جرح راننده در شهرستان بابل تحت عنوان مسافر توسط 2 سارق و متواری شدن آنها، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت

وي افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام اقدامات اطلاعاتي و فني پليسي، ضمن شناسایی سارقان، خودروي سرقت شده را کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل اضافه کرد: پس از هماهنگی قضايي با اعزام اکيپي از ماموران پليس آگاهي اين شهرستان، 2 سارق در يک عمليات ضربتي دستگير و به همراه خودروي سرقتي به پليس آگاهي منتقل شدند.

سرهنگ شالیکار تصريح کرد: متهمان در بازجويي هاي فني و در مواجه با ادله متقن پليس به سرقت به عنف خودرو اعتراف که در اين راستا پرونده مقدماتي تشکيل و متهمان با معرفي به مراجع قضائي روانه زندان و خودرو تحويل مالباخته شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل با اشاره به ادامه داشتن تحقیقات پلیسی در اين پرونده به شهروندان توصيه کرد: حتي المقدور از سوار کردن مسافران ناشناس در مسير جهت جلوگيري از اين چنين حوادثي خودداري کنند.

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار