یک هفته بعد از بازی النصر و پرسپولیس، می‌شود بدون هیجان و تاثیر شبکه‌های اجتماعی در مورد این بازی و آمدن رونالدو به ایران حرف زد.
کد خبر: ۱۱۲۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵ 26 September 2023

هفته‌ای پیش این موقع‌ها همه از رونالدو حرف می‌زدند. یک ابر بازیکن که به ایران سفر کرده بود و تقریبا می‌شود گفت بعد از پله، بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال بود که به ایران آمده است.

در جریان این سفر اتفاقاتی افتاد که می‌شود در مورد آن سال‌ها حرف زد و حالا در این نوشتار بعد از آرام شدن فضا می‌خواهیم به «خوب، بد و زشت» این سفر و واکنش ایرانی‌ها حرف بزنیم.

خوب

استقبال مردم از این ستاره «خوب» بود. این خود تخریبی‌های برخی را رها کنید، که آغوش باز کردن مردم برای این ستاره پرتغالی را زشت نامیدند و آن را آبروریزی خواندند. شما وقتی رسانه‌های خارجی را بخوانید، همه از استقبال بی‌نظیر مردم ایران از رونالدو گفته‌اند. حتی این ستاره پرتغالی در شبکه اجتماعی خود از این استقبال و بدرقه تشکر کرد.

بارها نوشته شده که در همه جای دنیا وقتی مردم ستاره مورد علاقه خود را می‌بینند از خود بی‌خود می‌شوند و این ربطی به ایران، آمریکا یا اروپا ندارد؛ عاشق‌ها همه جا یک شکل هستند.

 

یک هفته بعد از رونالدو؛ خوب، بد، زشت

مردم ایران مگر چندبار در طول عمرشان می‌توانند رونالدو، نیمار و بنزما را ببینند؟ لطفا مردم را با واژه‌هایی که زیبنده آنها نیست، تحقیر نکنیم. کافی است سری به شبکه‌های اجتماعی بزنید یا کمی انگلیسی بلد باشید تا ببیند که در جهان با ستاره‌ها چگونه برخورد می‌شود. با دیدن این فیلم‌ها قطعا دیگر به مردم حمله نمی‌کنید.

بد

رفتار مدیران باشگاه پرسپولیس «بد» بود. ذوق زدگی مدیر پرسپولیس در عکس انداختن و دیدار با رونالدو، خارج از عرف بود. هدیه دادن در بدو ورود رونالدو به ایران عجیب بود. به عنوان یک رقیب نباید اینگونه تیم عربستانی را در فرودگاه بغل می‌کردیم.

یکی از پیشکسوتان پرسپولیس، یکی مثل علی پروین یا در قابی زیباتر علی دایی، می‌توانست به استقبال باشگاه عربستانی برود. یا مدیر روابط عمومی پرسپولیس باید فاطمه حمامی دختر هنرمند ایرانی را به پیش رونالدو می‌برد نه مدیر باشگاه.

دیدار رونالدو و فاطمه حمامی، از زیباترین لحظات این سفر بود که همه با دیدن آن ذوق کردند.

مدیر باشگاه در همه جای دنیا، پست مهم و دارای شخصیت است. هیچ کجا را پیدا نمی‌کنید که مدیر یک باشگاه این چنین هوادارگونه برخورد کند. واقعا اگر امکان داشت، فکر می‌کنم درویش؛ کوله رونالدو را تا دم پله‌های فرودگاه می‌برد و پشت سرش آب می‌ریخت تا او دوباره برگردد.

یک هفته بعد از رونالدو؛ خوب، بد، زشت

مدیر باشگاه ایرانی باید ستاره‌های تیم‌های عربستانی را از جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی یا نقش جهان اصفهان ببیند نه در فرودگاه یا هتل! مهمان نوازی را با مدیران میانی و پیشکسوتان بسپارید.

یکی دیگر از رفتارهای بد مدیرعامل پرسپولیس استفاده از دخترش به عنوان مترجم برای یک سوال خاص بود. البته هیچ کس هم نمی‌داند که آیا واقعا دختر مدیرعامل سوال فلسطین را از رونالدو پرسیده است یا خیر؟ بعد سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که اگر سوال مدیرعامل عادی بود، چه نیازی داشت که درویش از یک مترجم اختصاصی استفاده کند؟

مدیریت پرسپولیس در جریان این تک بازی بد بود.

زشت

وضعیت ورزشگاه آزادی و کیفیت تصویربرداری صداوسیما زشت بود. بدون تعارف باید گفت افتضاح بود. مهم‌ترین بازیکنان جهان فوتبال به ایران آمده بودند و آنها مجبور شدن روی چمنی بازی کنند که حتی در محلات کشورشان هم با آن روبرو نشده‌اند.

چرا باید وضعیت ورزشگاه آزادی به اینجا برسد؟ در این سال‌ها چرا کاری برای این پیرخسته، نشسته در غرب تهران نشده است؟ چرا ورزشگاه تازه‌ای در کنار آزادی ساخته نشده است؟

واقعا آنقدر وضعیت آزادی زشت بود که احتیاج به هیچ نوشته‌ای ندارد. زشتی آن آنقدر عیان بود که با هیچ فتوشاپی درست نمی‌شود.

یک هفته بعد از رونالدو؛ خوب، بد، زشت

بازی النصر مقابل پرسپولیس و بازی الهلال و الاتحاد با نساجی و سپاهان، دقیقا فاصله ما با فوتبال آسیا و جهان است.

مدیران ما در جریان این تک بازی، نمره قبولی نگرفتند. البته واقعا هم انتظار نبود،که آنها بتوانند این بازی را مدیریت کنند. اگر می‌توانستند باید شک می‌کردیم. البته سوال درست این است؛ مگر آنها کدام کار را درست انجام داده‌اند که الان انتظار داشتیم این بازی را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند؟/ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار