یک فیلمساز - هومن سیدی - از کشور خارج شده و در استوری صفحه اینستاگرامش مکان را شهر آمستردام گذاشته است، سریع بازار شایعه داغ می‌شود که او مهاجرت کرد، دیگر باز نخواهد گشت و ... اما واقعیت چیست؟
کد خبر: ۱۱۲۸۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵ 28 September 2023

روز گذشته هومن سیدی در صفحه اینستاگرام خود یک استوری منتشر کرد که به شایعات مهاجرتش از ایران دامن زد. سیدی در این استوری که عکسی از پنجره هواپیما است لوکیشن شهر آمستردام هلند را حک کرده بود.

در فضای مجازی این شایعه قوت گرفت که هومن سیدی مهاجرت کرده است، اما اصل اتفاق چیست؟  

خبرگزاری ایسنا امروز اعلام کرد جوایز سینمایی سپتیمیوس آمستردام از سال گذشته، بهترین های سینمای پنج قاره جهان را در رشته های مختلف نامزد و در مراسمی رسمی جایزه منتخبان خود را در مرکز فرهنگی معتبر رویال آی تی ای آمستردام اعطا میکند.

فیلم سینمایی جنگ جهانی سوم ساخته هومن سیدی در سه رشته بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن (ندا جبرئیلی) و بهترین بازیگر مرد (محسن تنابنده) نامزد دریافت جایزه در قاره آسیا شده است.

جایزه سپتیمیوس در رشته های بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن و مرد اروپا، آسیا، آمریکا، آفریقا و اقیانوسیه و نیز بهترین کارگردان، تهیه کننده، فیلمنامه نویس، مدیر فیلمبرداری، موسیقی، مستند بلند، موزیک ویدئو، فیلم کوتاه، انیمیشن، طراحی لباس، چهره آرایی، فیلم تجربی و جایزه یک عمر دستاورد هنری اعطا می شود و در میان نامزدهای جایزه سپتیموس سال گذشته و امسال، نام برندگان جایزه های معتبری اسکار و بفتا و امی دیده می شوند.

دومین دوره جوایز سپتیمیوس آمستردام در روزهای ۳ و ۴ مهر برگزار شده که روز اول به نشست ها و مصاحبه های نامزدها اختصاص دارد و در روز ۴ مهر نیز مراسم رسمی اعطای جایزه برگزار می شود.

استوری هومن سیدی

هومن سیدی طبیعتا برای شرکت در مزاسم اختتامیه این دوره از جوایز سپتیمیوس آمستردام به کشور هلند سفر کرده است و به احتمال بسیار زیاد جایزه‌ای هم خواهد گرفت و به ایران باز خواهد گشت.

اساسا جشنواره‌ها یا مراسم اعطا جوایز تمایل زیادی دارند که کسانی که جایزه می‌برند در مراسم حضور داشته باشند و به روی سن مراسم اختتامیه رفته و به شکل فیزیکی جایزه را دریافت کنند. اگر واقعا چاره‌ای نباشد به صورت تماس تصویری یا پیام ویدئویی این اتفاق رخ می‌دهد.

در این میان فارغ از تمام این اتفاقات، نکته حائز اهمیت این است که یک فیلمساز از کشور خارج شده و در استوری صفحه اینستاگرامش مکان را شهر آمستردام گذاشته است، سریع بازار شایعه داغ می‌شود که او مهاجرت کرد، دیگر باز نخواهد گشت و ...

در این میان فیلمساز به شکل دو پهلو از این ترفند برای داغ شدن بازار حدس و گمان استفاده می‌کند و از طرف مقایل هم در دنیای مجازی انواع و اقسام گمانه‌های سیاسی و غیر سیاسی به نفع یا به ضرر طیف‌های مختلف داخل و خارج شکل می‌گیرد.

تمام این اتفاقات به یک بازی بچه‌گانه می‌ماند که افراد زیادی به دلایلی مختلف دوست دارند در آن شرکت کنند ولی واقعیت این است که اصل ماجرا اتفاق چندان مهمی نیست.

در این روزگار کاسبی انواع مختلف دارد، کاسبان شایعه هم یکی از آنهاست.

فارغ از این اتفاقات فردا شب منتظر جایزه گرفتن فیلم هومن سیدی باشیم. پیشاپیش تبریک به همه عوامل جنگ جهانی سوم./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار