کد خبر: ۱۱۲۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳ 27 September 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه اگر بخواهیم فردی را که می‌تواند مصداق بارز علم، دین و ایمان باشد را نشان بدهیم، علامه ذوالفنون حسن زاده آملی مصداق بارز هر سه ویژگی است گفت: بنا بر پیش بینی پیامبر اکرم (ص) که قوم شایسته آخرالزمان از قوم سلمان فارسی هستند پس از پیروزی انقلاب شاهد موفقیت‌های ایران در بعد دین، ایمان و علم هستیم‌.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در همایش ملی علامه ذوالفنون حسن زاده آملی که در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) علوم پزشکی ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، هفته وحدت و سالروز میلاد پیغمبر اکرم و امام صادق (ص)، از بنیاد ملی نخبگان، مدیریت حوزه علمیه خواهران و دانشگاه علوم پزشکی مازندران بابت برگزاری این همایش تقدیر کرد.

وی با نظر به آیه شریفه ۳ سوره جمعه، افزود: ۶ آیه در قرآن داریم که در آن خداوند از آمدن قوم دیگر سخن گفته است، آیه ۱۳۳ سوره نسا، آیه ۵۴ سوره مائده ، آیه ۸۹ سوره انعام، آیه ۳۹ سوره توبه، آیه ۳۸ سوره محمد و آیه ۳ سوره جمعه، که در ذیل تفسیر این آیات روایت شده که این قوم شیعه و سنی هستند.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص)، در حالی که در کنار سلمان فارسی بودند فرمودند شیعه و سنی از قوم سلمان فارسی هستند، یعنی قومی از ملت ایران.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: حضرت در روایاتی درباره دین، ایمان و علم فرمودند که اگر دین در ستاره ثریا باشد رجالی از قوم سلمان به او دست پیدا خواهند کرد و لایق و شایسته هستند، اگر بخواهیم فردی را که می‌تواند مصداق بارز علم، دین و ایمان باشد را نشان بدهیم، علامه ذوالفنون حسن زاده آملی مصداق بارز هر سه ویژگی است.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: علامه بزرگوار حسن زاده آملی تجسم علم، تقوا و تواضع بودند، از نظر خداوند آموزه‌ای از عبد و عبودیت، رحمت و علم از ویژگی‌های یک معلم واقعی همچون حضرت خضر است که علامه اینگونه بودند.

این مسئول با اشاره به اینکه ایران اسلامی بعد از انقلاب خودش را در دین، اعتقاد و علم نشان داد، عنوان کرد: این انقلاب عظیم و بیرون آمدن جامعه از ذلت و خفقان به پشتوانه امام راحل شکل گرفت که ملت را با یک کلمه کلیدی "ما می‌توانیم" به حرکت در آورد.

وی یادآور شد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای این است که ما با گوشه‌ای از نمونه‌ها و مظاهر دین، اعتقاد و بصیرت و فداکاری آشنا شویم، اما در بعد علم اینکه ایران اسلامی کجا بود و به کجا رسید مهم است.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به نمونه‌های علمی از رشد علمی ایران اسلامی که دشمنان پنهانش می‌کنند، اعلام کرد: ایران دومین کشور توانای ساخت دریچه قلب در جهان، دومین کشور در درمان تالاسمی با شیوه پیوند مغز استان، رتبه دهم جهانی در فناوری لیزر، مقام دوم جهان در زمینه تولید نانودارو، چهارمین کشور در تولید اتانول، رتبه سوم جهان در صنعت سدسازی، نهمین کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی، دومین کشور دارای فناوری تولید پهباد رادارگریز، چهارمین قدرت موشکی جهان، جزو ۱۰کشور سازنده زیردریایی در جهان، تولیدکننده سریع ترین اژدر رادارگریز در جهان، دارای مولفه استراتژیک خودکفایی در بنزین، پنجمین کشور برتر سازنده ربات انسان‌نما، چهارمین کشور صاحب فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در جهان، چهارمین قدرت دریایی جهان، پرتاب موفق ماهواره به فضا، از معدود کشورهای تولیدکننده سوخت ترکیبی برای موشک‌ها، افتخارآفرینی در تولید واکسن کرونا، دارای بزرگترین کارخانه تولید واکسن در غرب آسیا، چهارمین کشور سازنده موشک‌های هایپرسونیک، از معدود کشورهای صادرکننده رادارهای پردامنه، یکی از ۶کشور تولید و صادرکننده واکسن کرونا، سازنده یکی از رصدخانه بزرگ، سومین کشور دنیا در تولید ماده اولیه داروی ضدسرطان خون، راه‌اندازی خط تولید داروی سکته مغزی در یک شرکت دانش بنیان و غیره است.

نماینده ولی فقیه در پایان بیان کرد: ایران باوجود همه تحریم‌ها، فشارها و جنگ‌ها به چنین موفقیت‌هایی دست یافت، قبل از انقلاب یا صفر بودیم یا در رتبه‌های بالای ۱۰۰ قرار داشتیم، اما امروز در هر سه زمینه پیشرفت داشتیم، پس پیش‌بینی پیامبر اکرم (ص) پیش‌بینی بشری نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار