در نشست اعضای شورای شهر گچساران با مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان:
مدیر کل کار و رفاه اجتماعی : برای رفع بیکاری جوانان در این شهرستان که به قطب صنعتی معروف می باشد در کنار شما خواهم بود و با هیچ کسی تعارف و ترسی ندارم.
کد خبر: ۱۱۲۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷ 27 September 2023

به گزارش تابناک از گچساران ، نوذر شبرنگ در نشست با اعضای شورای شهر و شهردار گچساران در مورد معضل بیکاری،اشتغال و به کار گیری نیروهای غیر بومی در این شهرستان گفت:شهرستان گچساران علا رغم اینکه یکی از شهرهای قطب صنعتی کشور است ولی متاسفانه بالاترین نرخ بیکاری در بین شهرهای استان می باشد.
شبرنگ ضمن تقدیر از اعضای شورای شهر گچساران به واسطه پرداختن به مسئله بیکاری جوانان شهرستان،افزود: معضل بیکاری و اشتغال همیشه یکی از دغدغه های مسیولین بوده و این معضل مربوط به امروز نبوده بلکه از گذشته وجود داشته و با همکاری دستگاههای اداری و اعضای شورای شهر و با یک برنامه ریزی تا حدودی قابل حل می باشد.
وی بیان داشت: برای رفع بیکاری جوانان در این شهرستان که به قطب صنعتی معروف می باشد در کنار شما خواهم بود و با هیچ کسی تعارف و ترسی ندارم.
شبرنگ در خصوص استفاده از نیروها ی غیر بومی در پتروشیمی گچساران اظهار داشت: متاسفانه تعداد زیادی نیرو غیر بومی در این شرکت مشغول به کار بود که با اتمام پروژه بیشتر آنها اخراج شدند و با تدابیر ونشست های مختلف با مسیولین پتروشیمی برای به کارگیری و استخدام نیروهای حجمی ،نیروهای بومی در الویت می باشند.
وی عنوان کرد: با جذب و دعوت از سرمایه گذار و راه اندازی شرکت های پایین دست پتروشیمی در آینده نزدیک از نیرو و جوانان شهرستان گچساران و باشت به کار گرفته خواهد شد.
شبرنگ با بیان اینکه مردم گچساران همیشه دست به آچار بوده و آشنایی کامل با کار فنی دارند افزود: ۸۰درصد مردم این شهر به واسطه صنعت نفت فنی کار بوده،و این که می گویند در این شهر فنی کار وجود ندارد و باید از غیر بومی ها استفاده شود کاملا غیر عادلانه بوده و ما قبول نداریم و در رابطه با احقاق حق مردم این شهرستان هیچ کوتاهی نخواهیم کرد.

ریس شورای شهر گچساران در این جلسه ضمن اشاره به معضل اصلی مردم و نرخ بالای بیکاری در این شهرستان گفت: متاسفانه در سال های گذشته بیشتر افراد و نخبگان این شهرستان به دلیل عدم حمایت مسیولین و معضل بیکاری از این شهر به دیگر استان ها مهاجرت کردند.
کرمی با بیان اینکه شهرستان گچساران سرآمد نرخ بیکاری در کشور می باشد افزود: متاسفانه با وجود دو سد ،شرکت نفت و پتروشیمی در این شهرستان ،جوانان این مرز و بوم همچنان از معضل و درد بیکاری رنج می برند.
وی اظهار داشت: متاسفانه در حق مردم گچساران در به کارگیری نیرو در پست های مدیریتی در استان اجحاف شده و همین مسیله باعث بی توجهی مدیران استانی به این شهرستان می باشد.

کرمی خاطر نشان کرد: اعضای شورای شهر با هدف خدمت گذاری به مردم با همه اختلاف سلیقه ای که با هم دارند در راستای منافع جوانان کوتاهی نخواهیم کرد .
همچنین در این جلسه بقیه اعضای شورای شهر گچساران و شهردار به بیان مشکل اصلی این شهر یعنی معضل بیکاری پرداختند و از مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان خواستند با برنامه ریزی دقیق معضل اشتغال این شهرستان را حل و از به کار گیری نیروهای غیر بومی در صنایع پتروشیمی و بقیه ادارات و دستگاه ها جلوگیری شود.
همچنین اعضای شورای شهر به آمار خودکشی ،طلاق و اعتیاد جوانان این شهر به واسطه معضل بیکاری اشاره و بیان داشتند: شهرستان گچساران با وجود پتانسیل و ظرفیت های خوب در قطب صنعت،دچار فقر می باشد که این مشکل به خاطر استخدام نور چشمی های مدیران،استفاده از نیروهای غیر بومی و پارتی بازی های می باشد در این شهرستان وجود دارد و حق جوانان و مردم بومی ضایع می شود و معضل بیکاری و عواقب آن هر روز بیشتر گریبان گیر این شهرستان می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار