کد خبر: ۱۱۲۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴ 28 September 2023

به گزارش تابناک مازندران ، محمدحسین صوفی، رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی در حاشیه ورود به مازندران برای شرکت در همایش بین‌المللی گردشگری مازندران با محوریت روسیه و کشورهای حوزه cis در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد:

یکی از سیاست‌های خارجی دولت سیزدهم، افزایش تعاملات اقتصادی و فرهنگی به‌ویژه گردشگری با کشورهای مختلف با محوریت کشورهای همسایه است.

وی گفت: براین اساس برنامه‌های متعدد و متنوعی مثل لغو روادید یک طرفه و دو طرفه، برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری ایران در کشورهای هدف و سایر در حال اجرا است.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی‌ ایران، تصریح کرد: تلاش‌ها در حوزه گردشگری نتیجه داد و پس از چند سال تلاش و کوشش به ویژه در یک‌سال اخیر که با مذاکرات متعدد با طرف روسی همراه بود، هفته گذشته اولین گروه توریستی ایران عازم روسیه شدند.

صوفی با اشاره به همکاری مثبت همه نهادهای موثر روسیه، گمرک، گردشگری، پلیس و سایر نهادها، بیان کرد: امروز شاهد این هستیم که نخستین گروه توریستی روسیه، شامل تور گردان‌ها، مسؤولان آژانس‌ها و راهنمایان تورهای روسیه وارد ایران شدند و طی چند روز از زیبایی‌ها، جذابیت‌ها و آثار فرهنگی، هنری، تاریخی و تمدنی ایران با محوریت مازندران بازدید خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این اقدام فصل جدید روابط گردشگری ایران و روسیه خواهد بود، ادامه داد: این افراد سفیران ایران خواهند بود و موجب معرفی بیشتر ایران به هموطنان و همزبانان خود خواهند شد

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی‌ ایران، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، لغو روادید دو طرفه، موجب افزایش توریست میان دو کشور ایران و روسیه خواهد شد، علاوه بر اینکه لغو روادید دو طرفه با کشورهای دیگر نیز در صورت توافقات دو جانبه انجام خواهد شد و در آینده نزدیک به مرحله اجرا در خواهد آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار