شهردار کرمانشاه:
شهردار کرمانشاه گفت: اندیشه های جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی نیازمند بررسی راهبردی و استراتژیکی است.
کد خبر: ۱۱۲۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲ 28 September 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، نادر نوروزی بعد از ظهر امروز (پنجشنبه ۶ مهر ماه) در آیین افتتاح نخستین فرهنگسرای ایثار و مقاومت با هدف تکریم مقام رزمندگان و ایثارگران و نشر ارزشهای دفاع مقدس که در در فرهنگسرای ایثار و مقاومت برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ یعنی باورها و پیشینه مشترک ما و اندیشه ای که بر رفتار ما تاثیرگذار است.

وی افزود: اگر به واژه فرهنگ، ایثارگری را اضافه کنیم مفهوم خود را دارد و اگر به فرهنگ جنگ را اضافه کنیم مفهوم خود را پیدا می‌کند.

شهردار کرمانشاه در خصوص چنگ تحمیلی تصریح کرد: عناصری که باعث شد در طول هشت سال دفاع مقدس عده‌ای جان خود را فدای باورهای خویش کردند نیازمند بررسی و تحلیل است.

این مقام مسئول عنوان کرد: اندیشه‌های جنگ نیاز به بررسی از نظر راهبردی و استراتژیکی دارد، فرهنگی که شالوده این موضوع بود افراد را بدون ادعا و توجه به نقص ها و مادیات در کنار یکدیگر قرار داد.

وی تشریح کرد: خانواده تمام افرادی که در شهر کرمانشاه زیسته‌اند رزمنده به حساب می‌آیند و تمام مردم در جنگ سهیم بوده اند لذا اگر خواستار باقی ماندن چیزهایی هستیم که برای آن خون داده‌ایم باید این فرهنگ را حفظ کرده و اشاعه و گسترش بدهیم.

نوروزی گفت: اگر قادر نباشیم آن را به نسل بعد انتقال بدهیم با شکست مواجه شده‌ایم این امر نیازمند جهاد تبیین است، زیرا نسل‌های بعدی که آمدند در جریان اقدامات انجام شده در دفاع مقدس نبودند.

وی بیان کرد: باید اطلاع بدهیم رفتار، معیشت و منش رزمندگان چگونه بوده است، این خلأ باعث شده سلاح امروز که رسانه است و افرادی که سلاح رسانه را در دست دارند بر ذهن نسل بعدی کار کنند.

نوروزی تشریح کرد: اگر عمر ما تمام شد و قادر نبودیم که آنچه برایش جنگیده‌ایم را به نسل بعد انتقال بدهیم یعنی شکست خوردیم و این مسئله بسیار مهم است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرداری به اندازه بضاعت خود در کمک به این موضوع تلاش می‌کند گفت: اما این مسئولیت به عهده تمام مردم است.

 

مدیریت جنگ تحمیلی با عنایت خدا، رهبری امام (ره) و خون جوانان این خاک

 

ایمان درخشی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در این نشست اظهار کرد: زمانی که جنگ ایران و عراق شروع شد تمام جهان شرقی و غربی بود.

وی افزود: در جنگ‌های قبل‌تر هر کشوری تحت حمایت یک گروه بود و برای اولین بار در جنگ جهانی دوم مناقشه ای صورت گرفت که یک طرف دعوا مورد حمایت قرار می‌گرفت.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تصریح کرد: تمام دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران متحد شدند اما واقعیت جنگ این است که جنگ را عنایت خدا و رهبری امام (ره) و بعد از آن خون پاک جوانان مملکت اداره کرد.

وی تشریح کرد: برای اولین بار جنگی علیه ایران صورت گرفت و به برکت خون جوانان حتی یک وجب از این خاک به بیگانه داده نشد.

این مقام مسئول اذعان کرد: سازمان‌های بین‌المللی وظایفی دارند بعد از جنگ جهانی اول (۱۹۱۴) جامعه ملل تأسیس شد و تا جنگ جهانی دوم اقدامات ضعیفی در سطح بین‌الملل انجام داد و به اهداف اولیه خود که دفاع از صلح بود دست پیدا نکرد.

وی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم سازمان ملل کنونی تشکیل شد اما قدرت را به گونه‌ای چیدند که حق با خودشان باشد از جمله مسائل وتو که سازمان ملل را ناتوان کرده است.

درخشی عنوان کرد: اصلی ترین وظیفه سازمان ملل حمایت و دفاع از صلح جهانی است در رابطه با جنگ دفاع مقدس ایران این سازمان با سکوت در برقرای صلح ناتوان بود.

وی عنوان کرد: دشمنان با روحیه شهادت طلبی ایرانیان و شکست ناپذیری آن ها آشنا شدند سپس در سال ۱۳۶۷ آتش بس و تبادل اسرا صورت گرفت و تاکنون نیز صلحی نوشته نشده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: به دلایل حقوقی و سیاسی ایران هنوز نتوانسته حق خود را از جنگ بگیرد و جنایت جنگی صرفاً به معنای کشتار عده‌ای انسان نیست حتی کوچ اجباری هم جنایت جنگی حساب می‌شود.

وی عنوان کرد: منافقین از سال ۱۳۶۹ ١٧ هزار ترور انجام دادند اما ما تاکنون موفق به جمع آوری یک پرونده در تراز بین‌المللی در این رابطه نشده ایم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم در میادین بین المللی دفاع کنیم و احقاق حق را انجام بدهیم و تاکنون در بعضی مسائل موفق شدیم به طور مثال قضیه محکومیت انگلیس و پرداخت بهایی که برای فروش تانک‌ها باید می‌پرداخت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار