ائمه جمعه استان زنجان مسکن و راه‌کارهای کاهش قیمت آن، تلاش مسؤولان برای حل مشکلات مردم را مورد تاکید قرار داده و گفتند: اگر می‌خواهیم رویش‌ها در آموزش و پرورش رخ دهد باید شایسته سالاری در ارگان‌های آموزشی رعایت شده و در این راستا ضمن سرمایه‌گذاری عظیم در آموزش و پرورش و دخالت نهادهای قدرت در آموزش و پرورش از جمله نمایندگان مجلس و افراد دیگر در آموزش و پرورش روی ندهد.
کد خبر: ۱۱۲۹۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲ 30 September 2023

به گزارش تابناک زنجان، ائمه جمعه استان زنجان مسکن و راه‌کار‌های کاهش قیمت آن، اقدامات تحسین برانگیز نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی در شناسایی و متلاشی کردن گروه‌های ضد امنیتی و تلاش مسؤولان برای حل مشکلات مردم را در خطبه‌های این هفته مورد تاکید قرار داد و گفتند: اگر می‌خواهیم رویش‌ها در آموزش و پرورش رخ دهد باید شایسته سالاری در ارگان‌های آموزشی رعایت شده و در این راستا ضمن انجام سرمایه‌گذاری عظیم در آموزش و پرورش، دخالت نهاد‌های قدرت در آموزش و پرورش از جمله نمایندگان مجلس و افراد دیگر در آموزش و پرورش روی ندهد.

حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری، امام جمعه ماهنشان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه اگر می‌خواهیم رویش‌ها در آموزش و پرورش رخ دهد باید شایسته سالاری در ارگان‌های آموزشی رعایت شود، اظهار کرد: در این راستا باید سرمایه‌گذاری عظیم در آموزش و پرورش انجام و دخالت نهاد‌های قدرت در آموزش و پرورش از جمله نمایندگان مجلس و افراد دیگر در آموزش و پرورش روی ندهد.
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه قدرت بیان رئیس جمهور در سازمان ملل و دفاع از قرآن، خانواده، اسلام، مصالح نظام و صنعت هسته‌ای نشأت گرفته از ایران قوی، نیرو‌های مسلح قوی و رهبر حکیم است، افزود: از این رو اگر دشمن با ناامیدی تمام حاضر می‌شود، اموال ایران را پس دهد ناشی از قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی با تاکید بر اینکه مسؤولین شهرستانی باید حل مشکلات مردم را سرلوحه کار خود قرار بدهند، ادامه داد: باید متوجه بود که زمان مسؤولیت پایان می‌یابد، اما این ثواب خدمت است که باقی خواهد ماند.
همچنین حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی پور، امام جمعه خرمدره با اشاره به دعوت عربستان از انصارالله یمن به عربستان افزود: دعوت عربستان از انصارالله یمن برای گفتگو‌های صلح، پرده‌ای دیگر از پیروزی‌های محور مقاومت در غرب آسیا (خاورمیانه) است و در واقع عربستان برای برنامه‌های بلند پروازانه خود نیاز به صلح دارد.



لزوم کاهش قیمت مسکن ملی
امام جمعه خرمدره با اشاره به مسائل و اتفاقات آذربایجان و ارمنستان (قره سو) ادامه داد: ایران با تأکید بر استقلال کشور‌ها و حسن همجواری، همه اتفاقات را رصد کرده و قطعاً سیاست کلی اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب، فصل‌الخطاب سیاست‌های ما بوده و از هر گونه جابه‌جایی مرز‌های بین‌المللی و به ویژه بسته شدن مرز ایران و ارمنستان جلوگیری خواهد کرد.
وی با اشاره به راهکار‌های کاهش قیمت مسکن ملی تصریح کرد: احداث مسکن توسط مالکان و کم کردن نقش پیمانکاران به کاهش قیمت ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت ساخت مسکن منجر خواهد شد.
حجت‌الاسلام علی موسوی، امام جمعه قیدار هم در خطبه‌های نماز این هفته یکی از گنجینه‌های بسیار مهمّی که متأسّفانه مورد توجّه قرار نمی‌گیرد، سخت بودن و غیر قابل نفوذ بودن در مقابل بدخواهان و دشمنان است، افزود: یکی از ضربه‌هایی که جوامع بشری می‌خورند، از ناحیه نفوذ دشمنانشان است.
امام جمعه قیدار بسیجیان جان برکف، نیروی انتظامی مقتدر و سپاه قدرتمند را از مصادیق ایستادگی در مقابل نفوذ دشمن دانست و افزود: ضلع مهم دیگر این مهم، هوشمندی و اشراف و اقدامات به موقع دستگاه اطلاعاتی کشور تحت اشراف شورای راهبردی اطلاعات کشور خصوصاً وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه است
وی با بیان اینکه کمیت و کیفیت اقدامات دقیق و سریع دستگاه‌های اطلاعاتی و مجاهدان گمنام این عرصه، در یکسال اخیر، تحسین برانگیز است، ادامه داد: مع الاسف به خاطر کثرت این اقدامات از یک سو و عدم امکان تبیین کامل این مجاهدت‌ها، برای مردم ما تا حدود زیادی عادی شده است.
همچنین حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانیه هم در خطبه‌های نماز این هفته به روز اخلاق و مهرورزی اشاره و با بیان اینکه اخلاق پیامبر، قرآنی بود، افزود: پیامبر هم تعلیم می‌داد و هم تزکیه می‌کرد و پیامبر با رفتار عملی ارزش‌ها را در جامعه گسترش می‌داد و به آنچه که تعلیم می‌داد، عامل بود.
امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت امام صادق (ع) و با بیان اینکه رویکرد راهبَری اجتماعی، سیاسی و فرهنگی امام صادق (ع) در دوران با برکت امامت ۳۴ ساله، راهبُرد جهاد تبیین بود و ایشان در میدان مبارزه با همه جریانات فکری به مخالفت برخاستند تا عقاید باطل را بکوبند و اندیشه‌های منحرف را اصلاح کنند و عقاید ناب اسلامی را به تشنگان حقیقت هدیه کنند، افزود: حق و باطل همیشه بوده و جهاد با دشمن همیشگی است و این جهاد یک زمان با شمشیر است و یک زمان با زبان که همان جهاد تبیین است.



مسوولان برای حل مشکل مردم تلاش کنند

وی با بیان اینکه خدمت به مردم در سیره و رفتار امام صادق (ع) نمایان است و حل مشکلات مردم را مانند صفا و مروه می‌داند، افزود: مسؤولان باید با حل مشکلات مردم صفا کنند، چرا که حل مشکلات مردم نشانه مسؤولیت پذیری است.
حسینی‌نسب با بیان اینکه دولت در عرصه بین‌الملل بن‌بست‌ها را شکسته و باید در عرصه داخلی هم بن بست تورم و گرانی در مواد غذایی، مسکن، اجاره و خودرو را بشکند، گفت: برخی از مردم توانایی تامین مسکن حتی بصورت اجاره حتی در سلطانیه را ندارند و برخی هم توانایی تامین اقساط مسکن ملی را ندارند و دولت باید هم در تحویل مسکن ملی به وعده خود عمل کند و هم در مورد اقساط مسکن ملی تدبیر کند.
منبع/فارس

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار