رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: ابر پروژه کمربندی آیت اله باریک بین (کمربندی شرق شهر قزوین) به زودی بهره برداری می رسد که رفع گره ترافیکی شهر یکی از ثمرات آن است.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴ 02 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، بعلی فرمانی  با اشاره به قریب الوقوع بودن زمان افتتاح ابر پروژه کمربندی آیت اله باریک بین (کمربندی شرق شهر قزوین) اظهار کرد: این پروژه مهم و کلیدی در دوره‌های گذشته کلید خورد و با اهتمام ویژه شورای ششم، شهردار، مدیران شهری و با همراهی شهروندان و به منظور رفع گره‌های ترافیکی شهر به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: تکمیل این پروژه یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های مهم اعضای شورا در این دوره بود که با لطف و عنایت خداوند و همت جهادی توانستیم این پروژه را به سرانجام برسانیم تا شهروندان قزوین از عواید آن منتفع شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین همچنین از همکاری و همراهی استانداری قزوین، سازمان میراث فرهنگی و سایر نهاد‌های مرتبط استانی در به ثمر نشستن این پروژه قدردانی کرد و با اشاره به ویژگی‌های فنی این پروژه، گفت: یکی از مهمترین محاسن پروژه مذمکور این است که در طول مسیر هیچ تقاطع و چراغ قرمزی وجود ندارد و همین امر باعث کاهش حدود ۱۵ درصدی مصرف بنزین در شهر قزوین خواهد شد.

فرمانی خاطرنشان کرد: ایجاد جاده سلامت به طول ۵ کیلومتر در حاشیه این مسیر، طراحی ایستگاه‌های دوچرخه سواری و مادر و کودک از دیگر اقداماتی می‌باشد که در این پروژه مدنظر قرار گرفته و اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه برای این پروژه با احتساب هزینه‌های ملکی بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است، تاکید کرد: باز کردن گره ترافیکی و ایجاد رینگ ترافیکی پیرامون شهر قزوین سبب کاهش زمان سفر، افزایش سرعت جابه جایی و سهولت دسترسی به نقاط مختلف شهر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: با افتتاح کمربندی آیت اله باریک بین، چهار پروژه عمرانی شامل بلوار پیامبر اعظم (ص)، اتصال مسیر زیرگذر ولایت به تقاطع غیرهمسطح مرحوم ابوترابی و اتصال مسیر مرحوم ابوترابی به تقاطع غیرهمسطح امام رضا (ع) است که امکان دسترسی سریع از شمال شرق به جنوب غرب قزوین را فراهم می‌کند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار