کد خبر: ۱۱۲۹۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ 04 October 2023

علی سرگزی در آئین بزرگداشت مهر سینمای ایران در زاهدان اظهار داشت: قدرت‌های برتر دنیا با قدرت نرم تعریف می‌شوند، آنچه در دنیای امروز به عنوان قدرت نرم مطرح بوده رسانه‌ها به ویژه هنر سینماست.

وی افزود: بسیاری از واقعیت‌ها و اتفاقاتی که قرار است در آینده رخ دهد در سینما به تصویر کشیده می‌شود و بعد از آن رخ می‌دهد و این نشان از اهمیت سینما و کار هنرمندان دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سینما در ایران از اهمیت بالایی برخوردار بوده، درباره مسائل این استان صحبتی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم که مقرر شد پیرامون افتتاح سینمای سراوان سفری به این استان داشته باشد و این از نگاه ویژه به منطقه خبر می‌دهد.

وی اظهار کرد: اتفاقات خوبی در حوزه سینمای سیستان و بلوچستان در حال رقم‌خوردن است که تجهیز سینمای سراوان یکی از آنهاست، مقرر شد با همت مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تحول اداری سازمان سینمایی کشور و رئیس سازمان سینمایی 10 سینما در سرتاسر این استان از شمال تا جنوب تجهیز شوند تا مشکلی نداشته باشیم، هم‌اکنون تجهیزات خریداری شده و به تدریج وارد استان خواهد شد تا سالن‌های سینمایی تجهیز شوند.

سرگزی با بیان اینکه بخش خصوصی نیز پای‌کار است و به طور یقین این اقدامات با استقبال مخاطبان روبه‌رو خواهد شد، گفت: سیستان و بلوچستان و سینماگران این استان در حوزه فیلم و مستند بسیار با ذوق و تجربه هستند این را با مقام‌هایی که در سطح منطقه‌ای، داخلی و بین‌المللی کسب کرده و با تمام کمبود امکاناتی که وجود داشته ثابت کرده‌اند که بسیاری از سینماگران ما، در تراز ملی قرار دارند و این نشان می‌دهد اگر امکانات در این استان فراهم باشد جهش‌های بزرگ‌تری رقم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: این استعداد در سیستان و بلوچستان از گذشته تاکنون وجود داشته و توجهی که اخیراً وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما به این استان دارند گویای این مهم است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: قرار است در حوزه تولید فیلم سینمایی و سریال در این استان اتفاقات خوبی رقم بخورد، در این زمینه پیگیر فیلم یعقوب لیث و سریال آن هستیم که فیلم آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سریال آن توسط صداوسیما ساخته خواهد شد که این نشان از اتفاقات بزرگ در این استان دارد.

توسعه آموزش در عرصه فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان جدی گرفته شود

مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تحول اداری سازمان سینمایی نیز در این مراسم گفت: توسعه آموزش در سیستان و بلوچستان به صورت جدی در دستور کار باشد و برای اساتید و نیروهای جدید دوره‌های آموزشی برگزار شود. دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر گام‌های مؤثری برداشته که یکی از آنها تجهیز دفاتر انجمن سینمایی جوان ایران است.

وی با بیان اینکه تجهیزات در حوزه هنر فرسوده و جوابگوی نیازهای ضروری امروز نیست، افزود: هنرجویان جدیدی که به عرصه فرهنگ و حوزه وارد می‌شوند باید آموزش‌های لازم را فراگیرند چرا که اگر بخواهیم بدنه سینما را بارور کنیم به نیروهای جدید نیاز داریم تا شاهد شکوفایی جدید در این بدنه باشیم که این امر با آموزش محقق می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تحول اداری سازمان سینمایی ادامه داد: توسعه آموزش در سیستان و بلوچستان باید به صورت جدی در دستور کار باشد، باید از ظرفیت دفاتر نمایندگی سینما و جوانان در شهرهای زابل، ایرانشهر و چابهار به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و در قالب انعقاد تفاهم‌نامه با مدیران محلی یا کشوری تغییراتی ایجاد شود، ما نیز به صورت کشوری پیگیر این موضوع خواهیم بود.

وی اظهار کرد: با توجه به گستردگی سیستان و بلوچستان بهره‌مندی از دفاتر این سه شهرستان باید جدی گرفته و از این ظرفیت استفاده شود، همچنین باید دوره‌های ویژه اساتید در این استان برگزار شود تا سینمای استان وضعیت مطلوب پیدا کند.

جعفری گفت: هنرمندان خوبی در حوزه فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان وجود دارند که می‌توانند در سطح کشور توانمندی‌های خود را به منصه ظهور بگذارند. در ستاد مرکزی سازمان سینمایی سفیر و حامی شما هستیم و هر آنچه در توان داشته باشیم برای خدمت‌رسانی انجام خواهیم داد./تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار