مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری خراسان جنوبی گفت: دو برابر سهمیه اختصاصی یعنی بیش از 60 شرکت تعاونی در پنجمین نمایشگاه روز روستا و عشایر ثبت نام کردند.
کد خبر: ۱۱۲۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱ 04 October 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حسین هاشمی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر که از ۱۲ تا ۱۸ مهرماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: بر اساس شیوه نامه ابلاغی ستاد مرکزی این نمایشگاه تفاوت اساسی با چهار نمایشگاه قبلی دارد.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه‌های قبلی تنها بحث عرضه و تبلیغات و نمایش توانمندی‌هایی جوامع روستایی و عشایری بود، افزود: این دوره به جهت توجه و عنایت ویژه شخص رئیس جمهور به موضوعات محرومیت زدایی، اقتصاد روستا و معیشت مردم، و نیز تأکید دفتر توسعه مناطق روستایی و مناطق محروم کشور به این امر، عرضه محصولات و توانمندی‌ها و قابلیت‌هایی روستا و فروش آن پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: کشاورزان و عشایر باید از این فرصت طلایی هم برای معرفی محصولات و قابلیت‌ها استفاده کنند و هم فروش محصولات خود را داشته باشند.

مدیرکل روستایی و عشایری خراسان جنوبی اضافه کرد: طبق این دستور العمل ابلاغی یک هزار و ۲۰۰ غرفه در نمایشگاه‌های کشور برای افرادی که شرایط لازم را برای حضور دارند، پیش بینی شده که بر اساس شاخص‌های امنیتی و معیار‌های اقتصادی و تولیدات، ۳۰ غرفه به خراسان جنوبی اختصاص داده شده است.

هاشمی گفت: بر اساس جلسات و پیگیری‌ها با اقشار مختلف جامعه روستایی و شورا‌ها و دهیاران و تشکیل ستاد روستایی و ۱۲ جلسه با حضور معاون عمرانی استانداری، با تبیین دقیق موضوع و تبلیغات صورت گرفته توانستیم جذب خوبی داشته باشیم و دو برابر سهمیه اختصاصی یعنی بیش از ۶۰ شرکت تعاونی در این نمایشگاه ثبت نام کردند.

به گفته وی تا این لحظه به لحاظ مشارکت بعد استان تهران و آذربایجان شرقی، استان ما رتبه سوم میزان مشارکت و حضور را داشته که امیدواریم این روند در ادامه هم وجود داشته باشد.

مدیرکل روستایی و عشایری خراسان جنوبی با بیان اینکه به منظور پشتیبانی از شرکت‌های تعاونی، ستاد مرکزی یک وام ۲۰ میلیون تومانی برای تدمین نیاز‌های اولیه از جمله اجاره غرفه و موارد مربوط به آن در نظر گرفته افزود: با حمایت استاندار خراسان جنوبی سعی شده پشتیبانی بیشتری در این خصوص داشته باشیم و مبلغی به منظور کمک به رفع مشکلات آن‌ها برای اسکان، پذیرایی ایاب و ذهاب کالا اختصاص یابد.

هاشمی اضافه کرد: برای ایجاد رقابت بیشتر در این نمایشگاه انتخاب ۱۰۰ تولید کننده برتر در دستور کار است که در پایان نمایشگاه رقم خواهد خورد.

به گفته وی برترین‌ها یک میلیارد تومان تسهیلات برای رونق اشتغالزایی و کارآفرینی دریافت خواهند کرد.

مدیرکل روستایی استانداری جنوبی با بیان اینکه در نمایشگاه‌های قبلی تمام رسته‌های یک استان در یک محل به نمایش گذاشته می‌شد که نما و منظر بهتری داشت، افزود: امسال با رویکرد عدالت در توزیع مکان‌ها و مشتری مداری و برای اینکه خریداران اذیت نشوند، تولیدات و محصولات قابل ارائه به صورت رسته بندی به نمایش گذشته خواهد شد.

هاشمی گفت: در مکانی در مصلی امام خمینی (ره) هم با برپایی چادر عشایری، آداب و رسوم عشایری و موضوعات فرهنگی و هنری را به نمایش خواهیم گذاشت.

مدیرکل روستایی استانداری خراسان جنوبی گفت: گروه‌هایی از استان‌های مختلف از قبل از شروع نمایشگاه در تهران حضور پیدا کرده و در مترو‌ها و برج میلاد نمایش‌های آئینی و فرهنگ و هنر استان خودشان را به نمایش گذاشته اند.

بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۱۲ مهرماه این نمایشگاه با حضور مسوولان کشوری و مردم افتتاح خواهد شد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار