مراسم بزرگداشت حافظ امسال با سخنرانی رئیس جمهور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 05 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: هفته بزرگداشت حافظ از پانزدهم تا نوزدهم مهر برگزار می شود که افتتاحیه این بزرگداشت در انجمن آثار و مفاخر هنری ایران در تهران با رونمایی از پوستر حافظ همراه است.
قانعی با بیان این که رئیس جمهور از سخنرانان ویژه بزرگداشت حافظ است و با اهالی فرهنگ، نویسندگان و شاعران فارس دیدار می‌کند، افزود: با حضور رئیس جمهور، تمبر و نشان بین‌المللی حافظ رونمایی می‌شود.
وی ادامه داد: نشان حافظ قرار است با انتخاب کارشناسان علمی، به هنرمندان حوزه‌های هنری مختلف تعلق گیرد که کار‌های شاخص هنری با موضوع حافظ انجام داده باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: امسال مراسم بزرگداشت حافظ، در سطح ملی و بین المللی برگزار می‌شود .
قانعی با بیان این که شعار امسال هفته بزرگداشت حافظ، "حافظ شاعر زندگی" است افزود: در این رویداد، اساتید و پژوهشگرانی از ۲۰ کشور با ما همراه خواهند بود و در مراسم اختتامیه نیز میزبان سفیر هند به همراه هیاتی از شاعران هندی فارس هستیم.
وی ادامه داد: ۱۶ تا ۲۰ مهرماه هر روز از ساعت ۹ صبح آیین بداهه نویسی اشعار حافظ در آرامگاه این شاعر بزرگ جهان برپا می شود و اساتید خوشنویسی تک بیت‌هایی را برای دوستداران لسان الغیب خوشنویسی می‌کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در روز بزرگداشت حافظ بازدید از آرامگاه برای عموم مردم رایگان است و مراسم گلباران مقبره حافظ ۲۱ مهرماه برگزار می‌شود.
قانعی افزود: نواخته شدن زنگ حافظ در مدارس کشور، آذین بندی خیابان‌های نامگذاری شده با نام حافظ در همه شهر‌های کشور، برگزاری مشاعره ویژه کودکان و خانواده ها، برپایی چهار نشست ترویجی در آرامگاه حافظیه، برگزاری ۶ نشست تخصصی حافظ‌شناسان در دانشگاه‌های کشور، برپایی نشست‌های بین‌المللی در دانشگاه‌های مختلف جهان از جمله هندوستان، ژاپن، استرالیا، امارات و ایتالیا توسط استادان ایرانی از دیگر برنامه‌های بزرگداشت حافظ شیرازی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار