سرپرست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه به تشریح چرایی ارائه نکردن خدمت توسط جایگاه‌های سوخت در ساعات ابتدایی روز پرداخت.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ 05 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ابراهیم پور‌یزدانی سرپرست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت : جایگاه‌های سوخت به‌صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمت به شهروندان هسند البته این مراکز حدود ساعت شش تا هفت صبح بر اساس قانون، حق توقف خدمت را دارند که البته این بازه زمانی توقف می‌تواند در جایگاه‌های مختلف به تعویق بیفتد.

سرپرست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه خاطرنشان کرد: به‌طور کلی جایگاه‌های سوخت حق تعطیل شدن یا توقف خدمت را به‌صورت طولانی مدت ندارند مگر دلیل قابل قبولی نظیر تمام شدن سوخت در جایگاه و ... داشته باشند.

پور‌یزدانی تصریح کرد: هرگاه میزان سوخت جایگاه به نصف برسد فرصت درخواست خرید فرآورده توسط مسئول جایگاه از طریق سامانه میسر می‌شود که تا ثبت و رسیدن سوخت به جایگاه توسط مرکز، زمان کافی وجود دارد در واقع سوخت در جایگاه به‌طور کامل تمام نمی‌شود بلکه مجددا نسبت به شارژ آن اقدام خواهد شد.

وی افزود: فرآورده‌های نفتی به میزان کافی در استان کرمانشاه موجود است و کمبودی در این زمینه نداریم و در این میان سوخت جایگاه‌ها به‌صورت جزئی و عمده از نیروگاه‌ها تأمین می‌شود.

به گفته پور‌یزدانی در استان کرمانشاه تعداد ۱۶۴ باب جایگاه فرآورده نفتی وجود دارد که از این آمار ۷۸ باب جایگاه ‌CNG،  ۳۵ باب تک ِ CNG و ۴۳ باب جایگاه دومنظوره (بنزین و CNG) هستند.

سرپرست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه اذعان کرد: تعداد ۳۸ جایگاه فعال فرآورده‌های نفتی در شهر کرمانشاه موجود است که ۲۴ باب تک CNG و ۱۴ باب آن جایگاه دومنظوره (بنزین و CNG) است.

پوریزدانی اذعان کرد: در خصوص حذف رمز کارت سوخت در بعضی استان‌ها باید گفت که در استان کرمانشاه به طور کلی از ایام اربعین امسال اعلام شد که کارت‌های سوخت باید رمز دار شوند که این مساله با مراجعه افراد به جایگاه‌های سوخت برای استفاده از فرآورده‌های نفتی با کمک کاربر جایگاه سوخت حل شده و همان جا برای کارت‌ها نسبت به تعریف رمز اقدام می‌شود و نیازی به مراجعه به جایی دیگر نیست.

وی افزود: تنها در صورت مفقودی کارت سوخت یا استفاده از کارت سوخت دیگران که به‌دنبال آن کارت مسدود می‌شود، به‌منظور جلوگیری از فروش غیرقانونی نفت و فرآورده‌های های و قاچاق سوخت پس از جریمه و مسدودی کارت، با ارائه نامه قوه قضائیه برای صدور مجدد یا بازشدن کارت از مسدودی اقدام خواهد شد.

پور‌یزدانی تصریح کرد: افراد تنها از کارت سوخت شخصی خودرو خود استفاده کنند و البته میزان سهمیه هر کارت ۶۰ لیتر است و پس از اتمام سهمیه می‌توانند با کارت سوخت خود به‌صورت آزاد از فرآورده‌های نفتی استفاده کنند.

سرپرست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه خاطرنشان کرد: میزان استفاده از سهمیه سوخخ در شهر کرمانشاه به‌صورت ۴۰ لیتر و با فاصله ۲۴ ساعت ۲۰ لیتر دیگر است که در سایر شهرستان‌های استان کرمانشاه این میزان به‌صورت ۳۰ لیتر و با فاصله ۲۴ ساعت ۳۰ لیتر دیگر است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار