کد خبر: ۱۱۳۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶ 06 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: با حمایت دولت سیزدهم اجرای طرح‌های عمرانی در مازندران شتاب گرفت.

احمد توکلی در تشریح برخی از اقدامات شاخص حوزه معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان اينکه اقدامات این حوزه به بخشهای گازرسانی، تولید و توزیع برق، آب، مسکن، راهداری، حمل و نقل جاده ای و آزادسازی سواحل دسته بندی شده است، اظهار کرد: با حمایت دولت سیزدهم اجرای طرح‌های عمرانی در مازندران شتاب گرفته و توسعه متوازن و همه جانبه در همه بخش‌ها از منویات آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی است.
وی در تشریح بخش تولید و توزیع برق با اشاره به بهره برداری از ۳ نیروگاه دولتی و بخش خصوصی نیروگاه سیکل ترکیبی و نیروگاه (CHP) با ظرفیت بیش از ۳ هزار  مگاوات برق، افزود: در دولت سیزدهم از ۲۳ طرح ( 7طرح تولید و ۱۶ طرح انتقال و فوق توزیع) با مجموع حجم سرمایه گذاری ۱۴۳ میلیارد تومان در مازندران اجرایی شد.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران یادآورشد: آغاز فاینانس برق (چین) به ۴۸ پروژه به ارزش ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در حوزه برق در مازندران می‌باشد.
توکلی در بخش گاز رسانی از بهره برداری بیش از ۹۳ هزار واحد مشترک در دو سال دولت سیزدهم خبر داد و تصریح کرد: در دولت‌های قبلی نیز به یک میلیون و ششصد و چهل واحد مشترک گاز رسانی شده است.
وی به گازرسانی ۹۹.۹ درصدی جمعیت شهری با رتبه ششم کشور با حدود ۶ هزار و ۵۵۰ کیلومتر شبکه گذاری در استان اشاره کرد و گفت: با تلاش دولت سیزدهم گازرسانی روستاهای مازندران به ۹۶ درصد جمعیت روستای با ۱۴ هزار و ۵۴۰ کیلومتر طول شبکه گذاری رسیده است و در این بخش، استان رتبه اول کشور را کسب کرد.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه اجرای عملیات ۱۲۸ کیلومتر روکش آسفالت، ۱۳۵ کیلومتر ساخت راههای روستایی و بهره‌برداری ۴۴ مجموعه خدمات رفاهی مازندران در این دولت محقق شد، خاطرنشان کرد: تصویب ساخت آزادراه چالوس - تنکابن - رامسر در هیئت وزیران با ملاحظات زیست محیطی به طول ۹۰ کیلومتر و احداث ۶ جزیره مصنوعی از دیگر طرح‌های مهم عمرانی مازندران است که دولت سیزدهم برای مازندران پیش‌بینی کرده است.
توکلی اظهار کرد: تکمیل پل روستای اروست بخش چهاردانگه ساری مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۷۴ پس از ۲۸ سال به دستور استاندار مازندران توجه دولت به طرح و مصوبات بر زمین مانده است.
وی با اشاره به شروع عملیات اجرایی دو سد جدید زارم رود و سد سجادرود و لایروبی حدود ۳۰۰ هکتار از آبندانها که ۱۳ میلیون متر مکعب به حجم آبگیری اضافه شده است، افزود: تقویت اعتبار طرحهای حوزه آب از منابع مختلف فاینانس داخلی ماده ۵۶ تهاتر نفت و سایر تبصرههای بودجه در ۱۴۰۱ به میزان هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و پیش بینی افزایش آن به ۳ هزار میلیارد تومان و اختصاص هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در مصوبات سفر رئیس جمهوری برای طرح های عمرانی بخش آب می‌باشد.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از اجرای عملیات عمرانی در قالب ۴۸۵ آبرسانی با هزینه کرد اعتبار به میزان حدود ۶۰۰ میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد: اصلاح و توسعه شبکه ۶۲۱ کیلومتر و اجرای خط انتقال ۱۱۹ کیلومتر و حفر و تجهیز چاه به تعداد ۳۵ حلقه انجام پذیرفت.
توکلی با بیان اينکه آبرسانی به ۱۶۴ روستا با اعتبار ۳۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی در قالب قرارداد با قرارگاه امام حسن  مجتبی(ع) و با پیشرفت حدود ۴۰ درصد در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: استفاده از طرح شهید سلیمانی در امر آبرسانی به روستاها، با اعتبار ۴۴۵ میلیارد تومان در قالب احداث ۸۰ هزار متر مکعب مخزن  و اجرای خطوط انتقال از دیگر طرح‌های آبرسانی دولت در مازندران است.
وی با اشاره به بهره برداری از حدود ۵۴ هزار واحد مسکن مهر در استان و آغاز ساخت بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، گفت: برای اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن در استان نیاز به بیش از هزار هکتار زمین می‌باشد.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران در بخش سواحل به آزادسازی بیش از ۹۰٪ از اراضی ساحلی به طول حدود ۴۲۴ کیلومتر در ۴۱ نقطه اشاره کرد و افزود: مبارزه با زمین خواری، جنگل، کوه و ساحل خواری نیز از دیگر اقدامات موثر در حوزه عمرانی استان است به تعداد ۹۳۵ فقره در مساحت تقریبی ۲۶۰ هکتار اراضی رفع تصرف محقق شد.
توکلی از بهرهبرداری میدان میوه و تره بار شهرستان ساری، به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان بعد از ۱۵ سال که توسط دولت سیزدهم به سرانجام رسیده است، تصریح کرد: بهره‌برداری متمرکز ۵۵۸ طرح محرومیت زدایی استان با محوریت دستگاههای خدمات رسانی، به ارزش حدود هزار میلیارد تومان، از موفقیت‌های دیگر بخش عمرانی دولت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در مازندران است.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار