مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم از بازگرداندن نوزادان جابه‌جا شده در یک بیمارستان با پیگیری‌های این دانشگاه و برکناری پرستار و مسئول بخش نگهداری کودکان آن بیمارستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴ 06 October 2023

به گزارش تابناک قم، حسین تقتقی زاده مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اتفاق جابجایی دو نوزاد دختر در یکی از بیمارستان‌های قم گفت: این موضوع در هنگام ترخیص نوزادان از بیمارستان به خانواده‌ها رخ داده است.

وی با بیان اینکه در زمان تحویل مشخصات مادر هر دو نوزاد به صورت مشخص بر روی مچ بند آن‌ها ثبت و بر روی دستان نوزادان قرار داشته است افزود: با سهل انگاری بوجود آمده در زمان ترخیص و عدم دقت بر روی مشخصات مچ بند نوزادان این اتفاق بوجود آمده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه جواب آزمایش تشخیصی دی ان‌ای طولانی است افزود: با توجه به اهمیت موضوع با پیگیری‌های انجام شده این فرآیند در مدت ۲۴ ساعت و به صورت رایگان برای خانواده‌ها انجام و نوزادان تحویل خانواده‌ها شد.

تقی زاده با تأکید بر اینکه با توجه به انجام اقدامات ثبتی حین زایمان و ثبت مشخصات مادر به صورت مچ بند و پابند برای نوزادان چنین اتفاقی نادر است افزود: این موضوع از مواردی است که نظام بهداشتی و درمانی کشور اهمیت ویژه‌ای برای آن قائل است لذا برخورد قانونی با عواملی که به هر نحوی در این خصوص سهل انگاری داشتند در دستور کار قرار گرفته و در مرحله نخست پرستار مربوطه و مسئول بخش نگهداری نوزادان برکنار شده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار