رئیس جمهور آذربایجان دوستی و همکاری دو کشور ایران و آذربایجان را عامل مهمی برای کل منطقه دانست.
کد خبر: ۱۱۳۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ 07 October 2023

به گزارش تابناک تبریز، الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان امروز در دیدار با مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ایران با اشاره به اینکه حل‌وفصل مشکلات منطقه‌ای با مشارکت کشورهای منطقه اهمیت دارد، اظهار کرد: آذربایجان به فعالیت‌های خود در زمینه ایجاد کریدورهای حمل و نقل در قالب همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: آذربایجان آغازگر همکاری‌های ۳+۳ بوده و از نظر باکو برگزاری هرچه زودتر نشستی در این فرمت گامی مثبت محسوب می‌شود.

رئیس جمهور آذربایجان با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم کلنگ زنی در قالب اجرای پروژه‌های احداث پل، جاده، زیرساخت‌های گذرگاه مرزی و مقاوم سازی سواحل در نزدیکی منطقه آغبند شهرستان زنگیلان اظهار کرد: این اقدامات به تقویت بیشتر روابط دوستانه ما کمک خواهد کرد.  

علی‌اف در دیدار با بذرپاش گفت: برگزاری مراسم آغاز عملیات اجرایی پل آغبند مهم است و ساخت جاده‌ها و خطوط ریلی که کشورهای ما را به هم متصل می‌کند، برای منطقه اهمیت زیادی دارد و در خدمت ثبات و همکاری در کل منطقه خواهد بود.

وی همچنین به اهمیت کارهای انجام شده در راستای توسعه کریدور حمل و نقل شمال - جنوب و گسترش بیشتر ظرفیت انتقال آن اشاره کرد.

رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه دستور کار روابط دوجانبه ما نه تنها بخش حمل و نقل، بلکه حوزه‌های وسیع‌تری را در بر می‌گیرد، از فعالیت کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بسیار قدردانی کرد و افزود: به دنبال فعالیت‌های این کمیسیون نتایج خوبی در همه زمینه‌ها حاصل شده است.

علی‌اف تاکید کرد: دوستی و همکاری جمهوری آذربایجان و ایران عامل مهمی برای کل منطقه است.

مهرداد بذرپاش رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان نیز در این دیدار پیام سلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران را به رئیس جمهور آذربایجان ابلاغ کرد. رئیس جمهور آذربایجان در رابطه با پیام سلام تشکر کرد و خواستار رساندن  سلام وی به رئیس جمهور ایران شد.

وی با بیان اینکه کشورها و مردم منطقه با یکدیگر پیوندهای عمیق تاریخی و فرهنگی دارند، گفت: صلح در قفقاز جنوبی چشم اندازهای بزرگی را برای منطقه ایجاد خواهد کرد.

پایان پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :