استاندار گیلان خواستار شد
استاندار گیلان گفت: امیدوارم تا پایان سال حداقل هزار روستای سبز داشته باشیم و بیش از ۶۰ درصد شهرهای ما مشکل زباله را حل کرده و سبز شده باشند
کد خبر: ۱۱۳۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷ 08 October 2023

شهرداران، تفکیک زباله را جدی بگیرندشهرداران، تفکیک زباله را جدی بگیرندشهرداران، تفکیک زباله را جدی بگیرندشهرداران، تفکیک زباله را جدی بگیرندشهرداران، تفکیک زباله را جدی بگیرندشهرداران، تفکیک زباله را جدی بگیرندشهرداران، تفکیک زباله را جدی بگیرندشهرداران، تفکیک زباله را جدی بگیرندشهرداران، تفکیک زباله را جدی بگیرندشهرداران، تفکیک زباله را جدی بگیرندشهرداران، تفکیک زباله را جدی بگیرند

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان اسدالله عباسی امروز در نشست ساماندهی و مدیریت پسماند استان گیلان، از شهرداران خواست تفکیک زباله را جدی بگیرند و اظهار کرد: در نیمه اول آبان ماه، همایش معرفی شهرستان‌های نمونه در مدیریت پسماند برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم سبز شدن شهرها و روستاهای استان گیلان، افزود: شهرداران و دهیاران در فرایند تفکیک زباله از گروه‌های مردم نهاد زیست محیطی کمک بگیرند.

استاندار گیلان حفاظت از محیط زیست را برنامه راهبردی دولت سیزدهم دانست و عنوان کرد: گردشگری از مزیت ‌ای نسبی گیلان بوده و شهرهای مقصد گردشگری ما با معضل جمعیت شناور مواجه هستند که کار شهرداران را برای تفکیک زباله مشکل می‌کند.

 

عباسی از شهرداران خواست نسبت به مدیریت زباله در ورودی شهرها و سواحل اهتمام داشته باشند و خاطرنشان کرد: هدف ما کاهش تولید زباله است و در صورت تولید زباله باید تفکیک را انجام دهیم تا معضل زباله گیلان کمتر شود.

وی استفاده از زباله سوز را روش ۱۰۰ درصدی ندانست و بیان کرد: برخی از کشورهای پیشرفته ریجکت های حاصل از تفکیک زباله را به صورت بهداشتی دفن می‌کنند که باید در دستور کار ما نیز قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه شهرداران در صورت اجرای هرگونه طرح مدیریت زباله حتما با مدیریت پسماند حوزه استانداری هماهنگ باشند، عنوان کرد: استفاده از روش‌های دانش بنیان برای استفاده از ریجکت‌ها مورد تاکید کرد.

وی گیلان را برخوردار از زیبایی‌های خدادادی دانست و گفت: وظیفه ماست که این زیبایی را حفظ کنیم و با تولید زباله در شهر و روستا به محیط زیست خدشه وارد نسازیم.

عباسی از شهرداران خواست در طراحی و نصب المان ها ویژگی های بومی و محلی را در نظر بگیرند و اضافه کرد: در شهرها و روستاها سطل‌های زباله تعبیه شود؛ همچنین تخلیه به موقع زباله‌ها از این سطح‌ها انجام شود تا چهره شهر و روستا نازیبا نشود.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی تفکیک زباله با محوریت شهرداران، ادامه داد: شهر رشت مسئولیت سنگین‌تری در مدیریت پسماند دارد و لذا شهرهای حاشیه‌ای به کاهش تولید زباله کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار