کد خبر: ۱۱۳۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱ 10 October 2023

مقاومت فلسطین در این چند روزه در حال نابود کردن حیثیت نظامی اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با عملیات طوفان الاقصی است.

طوفان الاقصی تا الان دستاوردهای بزرگی برای مقاومت و مردم فلسطین به همراه آورده که شاید یکی از مهم ترین آنها به اسارت گرفتن تعداد قابل توجهی از صهیونیست ها باشد.

با توجه به وضعیت متزلزل داخلی نتانیاهو و بزرگ ترین شکست اطلاعاتی و نظامی اسراییل از فلسطینیان در تمام دوران حیات غاصبانه خود و اینکه این شکست مفتضحانه درست در ایام نخست وزیری کسی اتفاق افتاده که همواره بیشترین فشار و حملات و گزافه گویی ها را علیه مردم فلسطین اعمال می کرده ، او ناچار خواهد شد برای کاستن از فشارهای داخلی در رابطه با اسرای صهیونیست بیشترین امتیاز را علی رغم میل باطنی به مقاوت بدهد.

این شرایط بهترین موقعیت برای مقاوت و مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین است که از فرصت پیش آمده استفاده کرده و حداکثر امتیازات را درازای آزادی صهیونسیتها از آنها اخذ نمایند.

در اینجا چند پیشنهاد به مقاومت درباره این موضع بیان می شود :

1- مقاومت از وجود اسرا برای وادار نمودن صهیونیست ها در جهت توقف بمباران مرگبار غزه که تا کنون جان صدها نفر از مردم بیگناه از جمله زنان وکودکان را گرفته استفاده نماید.

با توجه به وسعت کم و تراکم بالای جمعیتی غزه ، بمباران های صهیونیست ها می تواند به کشته شدن اسرای خودشان نیز منجر شود کما اینکه چند اسیر صهیونیست تا الان بر اثر این بمباران های وحشیانه کشته شده اند.

پس صهیونیست ها در این معامله برای حفظ جان اسرای خود هم که شده بایستی بمباران غزه را متوقف نماید .

2- مقاومت با استفاده از اسرا ی در دست خود ، زمینه آزادی اسرای فلسطینی را فراهم نماید.

3- دو مورد بالا محتمل ترین مواضعی بود که سران مقاومت می توانستند اتخاذ کنند اما مورد سوم که به مقاومت پیشنهاد می شود برقراری فرمول " اسرا دربرابر زمین " می باشد.

با توجه به تعداد بالای اسرای صهیونیست ، مقاومت می تواند علاوه بر تحمیل دو خواسته بالا به صهیونیست ها در ازای آزادی اسرای باقیمانده ، زمین های فلسطینیان را که بویژه توسط شهرک نشینان غصب شده مطالبه نمایند.

اسراییل در طول سالیان گذشته و در مقابل اعراب از فرمول " صلح در برابر زمین " استفاده می کرد بدین صورت که با اشغال اراضی آنها در ازای به رسمیت شناختن توسط کشورهای عربی برخی زمینهای اشغالی آنها را عودت می داد.

اینبار البته اوضاع متفاوت شده و این مقاومت است که دست بالا را تا این لحظه دارد و می تواند بخشی از سرزمین فلسطین را با فرمول "اسرا در برابر زمین " از رژیم اشغالگر پس بگیرد.

به امید روزی که اراضی فلسطین به صاحبان اصلی آنها اعم از یهودی ، مسیحی ومسلمان بازگردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار