نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه در بحث قرآنی باید برنامه‌ای جامع داشته باشیم، گفت: باید با پرهیز از کارهای جزیره‌ای تلاش کنیم آنچه در توان داریم را در حوزه قرآن عملی کنیم.
کد خبر: ۱۱۳۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴ 10 October 2023

حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان و نشست کارشناسان مساجد استان با اشاره به اهمیت توجه به قرآن کریم اظهار کرد: در این خصوص بحثی در فلسفه وجود دارد، اینکه ارزش و قیمت هر علمی به موضوع آن علم مرتبط است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان اینکه موضوع قرآن کریم قول خداوند متعال است، پس هیچ چیزی ارزشمندتر از قرآن کریم نداریم، افزود: یکی از رویش‌هایی که بعد از انقلاب اسلامی به آن افتخار می‌کنیم، توجه به قرآن کریم است.

وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، اضافه کرد: متأسفانه این موضوع روی زمین مانده، همه کار می‌کنند ولی جزیره‌ای است؛ از این رو برای تحقق این امر، باید برنامه‌ای جامع و متمرکز در بحث قرآنی داشته باشیم و تقسیم کار کنیم.

امام جمعه اهواز بر تشکیل شورای عالی قرآنی در استان تاکید کرد و ادامه داد: در استان باید حرکتی در بحث قرآنی صورت گیرد و با برنامه‌ریزی، نظارت و به میدان آوردن همه افراد و دستگاه‌هایی که در این حوزه کار می‌کنند، تلاش کنیم این موضوع محقق شود.

وی بیان کرد: در این راستا باید حوزه مأموریتی هر دستگاه مشخص و سهمیه‌ای برای حفظ قرآن به آن داده شود و با پرهیز از کارهای جزیره‌ای تلاش کنیم آنچه در توان داریم را در حوزه قرآن عملی کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد یاد آور شد: در حوزه مطالبه رهبر انقلاب در زمینه تربیت حافظ قرآن، سهمیه‌ای برای استان تعریف کنیم و برای هر یک از مجموعه‌ها مثل کانون‌های مساجد، مؤسسات قرآن، حوزه علمیه، دانشگاه و … زیر نظر شورای برنامه ریزی و نظارت، سهمیه‌ای در نظر بگیریم، تا موفق شویم.

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار